Life Aid, iemand bekend mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Life Aid, iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:26

Gisteren ben ik met mijn paard naar de kliniek geweest, en na de foto's bekeken te hebben en zijn probleem geconstateerd is, is mij aangeraden Life Aid te gaan gebruiken. Het product is nog maar een 1 a 2 jaar op de markt, en ik was benieuwd of iemand hier al iets van gehoord heeft, en wat de ervaringen ermee zijn.

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:23

he shanna,
wat was de uitslag bij de kliniek?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:27

Ik heb je een PM gestuurd! Ik wil dit niet zo graag aan de grote klok hangen!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:21

Volgens mij is dat een keer bij Radar geweest, en kwam het niet echt goed uit de bus... Dat staat vast nog wel ergens op internet.
is er geen alternatief?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:45

Ik ga nog naar een andere kliniek, want heb zo eens rondgebeld, en vrij weinig andere klinieken kennen het.

Ik kan er inderdaad niks over op internet vinden.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:16

wij gebruiken het voor een paard met Grote OCD's

De vertegenwoordigers hebben ons verteld dat na 2 a 3 van die flessen de OCD's ingekapseld zouden moeten zijn. Wij zijn erg benieuwd en maken dus idd fotos als de fles leeg is..

Ik geloof er alleen niet in, ken verder het product ook niet. Wij raden het op onze kliniek ook niet aan.
Mag ik vragen wat je paard heeft?

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:51

Je moet zoeken op silicon, dat is de engels/amerikaanse benaming.

Er is door de Michigan State University een groot onderzoek naar gedaan, waarbij ze jonge renpaarden wel of niet siliciumdioxide (werkzaam bestanddeel Life-aid) gaven.

Uit die study bleek dat het suplemmenteren van siliciumdioxide het aantal blessures onder de paarden drastisch terugdrong.
Het artikel is gepubliceerd in een tijdschrift, American Journal of Equine Veterinary Science, en het onderzoek is dus uitgevoerd door een gerenommeerde universiteit, in 1993 (althans, dat is de publicatie datum).

Na te lezen op: www.equi-si.com/Silicon_and_Bone.php

Het wordt bij mensen ook toegepast voor osteoporose, botontkalking dus. Daar ken ik het van (was vroeger werkzaam in de verpleging in Duitsland). Uit officiele studies is gekomen dat het de botdichtheid met 3% vergroot, lijkt weinig maar is heel veel.

Grappig overigens dat Tildren, wat steeds meer te pas en onpas voor alle gewrichtsproblemen bij paarden wordt toegepast, helemaal niet humaan gebruikt wordt.

In Amerika worden al langer dit soort suplemmenten gebruikt. Het lijkt in ieder geval nuttiger dan de de MSM's die vroeger altijd werden aangeraden. Daarvan is uit onderzoek aangetoond dat het spul helemaal niet in of bij de gewrichten komt überhaupt.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar je veerarts is in ieder geval meer up-to-date dan die van mij, ik heb er wel eens naar gevraagd voor een hoefkatroller, maar die van mij wist er niets van.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:51

Trouwens, jij had toch ook een paard met enorme allergieën? Hoe gaat het daar nu mee?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:42

Ja klopt, grappig dat je dat nog weet! Het gaat nu erg goed met zijn allergien! Hij is er vrijwel vanaf, we hebben nog 1 ampul te gaan... Thanks for asking, en je goede informatie!

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:41

Oké! Als ik ooit een jeukend paard met bulten krijg, dan hoor je van me, dan wil ik juist info van jou!
Succes!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:28

Rijan_

Re: Life Aid, iemand bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:06

aa shana veel sucses met bob !!!! xxx charmayne en rijan

biewie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:21

Ik ben vorige maand begonnen met Life Aid. Bij mijn pony is de aanhechting van de pees aan het bot gedeeltelijk afgescheurd. Omdat het betreffende bot een 3-tje heeft, proberen we nu om de kwaliteit iets te verbeteren zodat de aanhechting makkelijker kan gaan. Ik heb echt geen idee of het wat doet, en het is ook maar een probeersel.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:10

we hebben vandaag fotos gemaakt van betreffende paard, en de OCDS zijn niet ingekapseld..

xtvax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:01

Ik heb het ook gebruikt (1 fles). Of het heeft geholpen weet ik eigenlijk niet. Mijn paard is wel helemaal in orde gekomen, terwijl de DA dat eigenlijk voor onmogelijk hielden. Maar nogmaals, ik weet niet of het daardoor komt. Geef het nu al heel lang niet meer, en loopt nog steeds goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 08:49

Ik ben het in ieder geval aan het geven, het is een voedings-suplement, dus zowel kwaad kan het niet (heb ik ook nagevraagd bij anderen klinieken).

Maar ik geloof het verhaal erachter gewoon niet helemaal.

Wij gaan Vrijdag 2 Juni langs bij de kliniek Van Schie (wassenaar). Hopelijk komen ze daar niet met kwakzalfjes aanzetten.