Vocht in been na peesontsteking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Vocht in been na peesontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 21:07

Astra staat nu al 3 weken stil na een peesontsteking, er was gelukkig geen scheur in de pees. Ze mankt er niet meer op en loopt normaal rond. De da is nu komen kijken en zegt dat ze nog zeker 3 weken stil moet staan, de ontsteking is weg volgens hem maar het vocht nog niet. Maar vocht kan toch alleen eruit bij beweging?
Hoe zit dat nu? Ze staat nu op een kleine wei, wordt dat been dan niet dikker zonder beweging? Masseren had volgens hem ook geen zin...
Ook traumeel niet...
Iemand ervaring ermee?

biancaremijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:11

Het lichaam moet zelf het vocht afvoeren. Je kunt er verder zelf weinig aan doen dan afspuiten zodat er enige verlichting komt aan het de pees. Met peesblessures moet je altijd heel voorzichtig zijn en ik zou me aan het advies van de dierenarts houden.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:44

Hoe is de aandoening geconstateerd? Is er een scan gemaakt? Zo niet dan zou ik dat alsnog doen. Stappen en afspoelen met koud water of coolpacks. Zie voor meer informatie onze site: www.equi-info.nl en dbij natuurlijk bij presentaties

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:02

Er is geen scan gemaakt, hij zei dat dit niet nodig was; ik kijk nu even op je site!

Nu even gekeken!, zeer leerrijke pwp moet ik zeggen, compleet en overzichtelijk. Ik denk dat het bij Astra een combinaties is van slechte bekapping hoeven en misstap op wandeling of in de bak. Er is geen scheur geconstateerd zei de DA, enkel 7 weken rust. we zitten nu aan week 3. De zwelling is sterk verminderd, maar het vocht (lymfe?) wordt niet verder gestuurd. Ze zit nochtans wel heel de dag in de wei.

Ik vraag het eens aan hem denk ik...
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 12-05-06 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:03

is het een huis tuin en keuken arts of is het een echte paardenarts?

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 11:21

Het is het paard van mijn vriend, en ik ken die man dus niet echt.
Vind het alleen raar dat hij geen afkoel-massage tips geeft, en ook niet zegt wanneer we precies mogen stappen. Ik hoop de volgende keer hij komt controleren ik er bij kan zijn...

biancaremijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:56

Misschien is het dan een optie om eens een andere da te laten kijken naar het paard van je vriend?