Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
biancaremijn schreef:Je moet altijd oppassen met menselijke medicijnen te geven aan dieren in het algemeen. Altijd in overleg doen met de dierenarts. Paracethamol zonder cafeïne wordt weleens voorgeschreven door dierenartsen maar voorzichtigheid is altijd geboden hiermee.
newt schreef:even of topic --> het is niet zo dat ik dit m'n paard wil geven hoor, het is een vraag die in me op kwam!

polly2 schreef:Ik ben wel een beetje verbaasd.
Waarom zou je een paard paracetamol geven?..... Als het dier pijn heeft waarschijnlijk....
Als het dier pijn heeft....dan neem je een deskundige in de arm...mag ik aannemen.
Als het dier dan pijnstillers moet hebben zal die deskundige (veearts, tandarts, fysio) ook wel adviseren of zelfs voorschrijven....
Dus...nutteloze vraag in mijn ogen.
newt schreef:polly2 schreef:Ik ben wel een beetje verbaasd.
Waarom zou je een paard paracetamol geven?..... Als het dier pijn heeft waarschijnlijk....
Als het dier pijn heeft....dan neem je een deskundige in de arm...mag ik aannemen.
Als het dier dan pijnstillers moet hebben zal die deskundige (veearts, tandarts, fysio) ook wel adviseren of zelfs voorschrijven....
Dus...nutteloze vraag in mijn ogen.
lees eens even beter... het is een hypotetische vraag!!!!!!!!
Of iemand dit ooit wel eens heeft gegeven aan zijn/ haar paard, of het nou via de veearts ging of niet..