probleem met de rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

probleem met de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:25

Ik heb dus een muildiertje (zoals vele mensen wss al wete:p) maar ik wou weeral eens iets weten he..

het is namelijk zo dat als ik mijn muildiertje opzadel, hij zich nogal verzet... daaronder versta ik dan: achteruit of vooruit stappen, gaan lopen als hij het zadel ziet en zo van die dingen.
Maar hij doet dit ook bij zijn hoofdstel dus daarom dacht ik niet bepaald aan pijn aan de rug maar wat mij dan weer wel laat twijfelen is dat als ik over zijn rug wrijf hij zijn rug wegtrekt soms. Maar dit had ik ook al eerder gezien bij renpaarden en bij mijn vroeger ezeltje...

om op dat hoofdstel terug te komen: als hij dat ziet dan loopt hij al helemaal weg (als ik de touw ni optijd losmaak is hij weg met paal en al) en heel hard achteruit stapt...

Ook als ik opstap dan rent hij al vooruit of stijgert hij soms (maar dat zal dan weer liggen aan zijn drang om te lopen:p)

denken jullie dat er een probleem is met zijn rug, en zo ja, wat en wat ik er aan kan doen alvast heel erg bedankt!

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:27

michein kan je beter zijn rig laten na kijken . en michein ook zijn gebit .
dan weet je het zeker of die wat heeft . dat kunnen wij vanaf hier niet zeggen.
want michein zijn het ook gewoon streken en doet die net alsof die last van de rug heeft

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:35

Osteopaat?
Zou je kunnen proberen..

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:37

kheb daar zelf echt geen geld voor en mijn mamy die houdt haar buiten mijn paardenzaken zegt ze... :s

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:50

Hmm, Balen! Ik kan wel dingen opnoemen maar die kosten wel veel geld...

Eventueel kun je boeken kopen, waarin omschreven wordt hoe je het beste met dat soort paarden kan omgaan etc.

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:59

zeg denk je niet dat dit te maken heeft met je andere topic ( viewtopic.php?f=8&t=587634 ) . Als ik dit zo lees lijkt het me dat het dier pijn heeft en dat kan zowel fysiek als psychisch zijn..

Wat betreft het hoofdstel.. doet hij dit met een halster ook? Of als je een hoofdstel zonder bit aan doet? en past het zadel wel goed?
Is er in het verleden misschien iets naars gebeurd met hem waardoor dit zou komen?

Lijkt me toch verstandig zn gebit en rug na te laten kijken...

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:01

ik was hier net eens aan het denken en ik dacht er net aan dat hij tijdens het rijden nogal eens durft bokken enz (vreugdesprongetjes denk ik) tijdens de galop, maar dat doet hij ook zonder zadel. van een halster loopt hij niet weg natuurlijk, maar hij heeft dat altijd al gedaan hoor... kan het zijn dat het hem verkeerd geleerd is, het opzadelen enz?

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 21:02

en bij het gewoon longeren loopt hij ook zo te springen... mss is het gewoon zo een vreugdebeest... maar dat verklaart dan natuurlijk nog steeds niet waarom hij zoveel schrik heeft van het zadel enz...

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:17

paarden (en dus ook muildieren etc.) kosten nu eenmaal geld.
als je zelf iets hebt, ga je toch ook naar een arts ofzo toe?
beetje raar dat je je dieren dat dan onthoudt, alleen vanwege de kosten.
persoonlijk vind ik dat je dan niet aan een dier moet beginnen; jij kiest voor dat dier, dat dier niet voor jou!
desalniettemin: sterkte!

ramgad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 12:39

ma normaal betaalde mijn pa dat maar daar ben ik nu beetje boos op... majah...

ik ken iemand (waar mijn paarden nu staan) en die weet erg veel van paarden, ik ga hem eens vragen om mijn paardje eens na te kijken

alvast bedankt, groetjes