Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sizzle schreef:Dat is dan op zich wel goed nieuws. Was hij dan wel kreupel of zo, dat je foto's hebt laten maken?

Sizzle schreef:Cortaflex hier ook zou kunnen helpen..
kiana schreef:Ik denk dat die van jou een OC heeft ?
Een afvlakking van de rolkam........dat is geen reden om kreupel te worden. Een OCD wel.( los fragment)
Met een OC worden ze goedgekeurd voor de sport, met en OCD niet.
Boxrust helpt niet bij een OCD of OC, het gaat er niet van weg.
Ik zou een betere diagnose vragen als ik jou was.
Dan pas weet je precies wat je moet doen.
Bij een OCD is opereren de enige optie, maar dan moet je zeker weten of de kreupelheid daar vandaan komt. Er zijn er veel die ook een OCD hebben en geen pas kreupel zijn. Garantie bij OCD operaties is ook geen 100%.....
TIP :Niet te lang doormodderen, desnoods naar een andere kliniek.
LCharlotte schreef:Had mijn paard ook en het zou geen kwaad kunnen, achteraf heeft hij er toch wat last van gehad, dus hebben we hem toen laten opereren. Mijnmening, weg laten halen, het hoort er niet dus weg ermee! Dan kan het ook nooit kwaad.

kiana schreef:Als je DA duidelijk heeft gezegd OCD dan is het een los fragment, die hoeft er niet altijd uit, alleen als ze er last van hebben.
1 ding staat vast, pijnstillers en boxrust helpen niet bij OCD.
Ik denk dat jou DA dit heeft geadviseerd om andere dingen uit te sluiten. bv een verrekking,kneuzing of ontsteking in het been.
Een OCD hebben paarden al vanaf een maand of 9.
Hoe oud is jou Haf ?
IS hij pas aan het werk , waardoor hij er nu pas last van krijgt ?
Misschien wil jou DA kijken of het gaat inkapselen, maar dat is naar mijn mening te kort tijd.
Ben wel benieuwd naar de foto.......
Het hangt van de schade ( veroorzaakt door de OCD) af in hoeverre de operatie effect heeft.
De slagingskans is over het algemeen groot.