Weinig/vreemd haar na 2 x scheren deze winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaylinnMae

Weinig/vreemd haar na 2 x scheren deze winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 18:30

Mijn Fjord is deze winter 2 keer geschoren, in oktober en de eerste week van december. Nu is hij nog steeds bijna zo kaal als een knikker, al begint het er al wat meer op te lijken qua haar. Maar op zijn hals heeft hij langere haren dan normaal en er zitten echt plukjes lang haar tussen. Iemand hier ervaring mee? Komt toch nog wel goed hoop ik? hij krijgt al wel lijnzaadolie door zijn voer

Wat er nu dus al wel behaard is, afgezien van zijn sokjes, want die had ik laten staan: Zijn oren, zijn hals voor de helft en zijn borst. Dat is dus allemaal vrij lang/stug wintervachtachtig haar. Komt hieronder zijn nieuwe zomervacht of blijft het zo?

Ik zal kijken of ik betere foto's kan plaatsen, maar dat word morgen pas.

Normaal in de zomer:
Afbeelding

Na de eerste keer scheren:
Afbeelding

Na de tweede keer scheren:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

snoef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:33

ik heb het van de winter gehad met mij paardje , harde stuggen haren, na een tijdje kwamen er langere zachtere haren er doorheen, maar dat duurde een tijdje, ik heb haar dit jaar maar 1 keer geschoren.

Andortjuh

Re: Weinig/vreemd haar na 2 x scheren deze winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:36

die haren gaan vanzelf weer weg, als hij in de rui komt, en als je je paard zonder deken buiten zet met dit mooie weer, komen de rest van de haren ook weer gewoon terug, dan word hij als het goed is weer dezelfde kleur als dat hij normaal in de zomer was..

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 10:52

Hij staat nu zowiezo alweer een tijdje dag en nacht zonder deken (hij heeft een stal waar hij zo in kan)