teken wat help het beste?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mandy101

teken wat help het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:54

Bij mijn verzorgpony staat nog een andere pony en die heeft heel erg last van teken.

En nou wou de eigenaar graag daar iets tegen kopen.
De vraag is natuurlijk wat? en waar? je dat kan kopen.

De pony heeft vooral de teken op haar neus dus heb je daar weer iets anders voor nodig?

ik hoor het graag

dihjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:47

Tegen teken helpt vrijwel niets, behalve dan middelen die gebaseerd zijn op pyretrinen en piperonyl, en dan speciaal voor paarden.
Voor zover ik weet zijn die in Nederland nog nergens te koop, dus haal ik het zelf uit Amerika.

Ik heb Endure geprobeerd, en dat biedt bescherming tegen muggen,vliegen, teken, luizen en noem maar op, en hoef je maar één keer per 14 dagen aan te brengen. Het werkt ook goed tegen dazen en horzels, maar dan maar een dag of 8. Is ook bestand tegen zweten en regen !!

Endure lijkt qua samenstelling wel wat op Frontline voor honden, maar Frontline mag je op paarden weer niet gebruiken volgens de fabrikant (giftig via de huid).
Endure heeft ook een handige roller die weer erg makkelijk is voor de neus en voorhoofd.

Maar voor zover ik weet is dit in Nederland (nog) niet te koop. Dat zal wel veranderen nu hier de eerste paarden met de ziekte van lyme rondlopen. In Amerika zie je inmiddels heel veel met Endurance vergelijkbare producten en valt de verkoop van de "standaard" middeltjes sterk terug.

Ook nieuw daar zijn de pipetten (die we hier kennen voor hond en kat). Je moet die leegknijpen op bepaalde plaatsen (oksels, liezen, kootholtes en borst) en dat werkt dan ook ongeveer een maand tegen teken, luizen en ander kruipend ongedierte. Dat werkt dan weer wat minder tegen muggen en horzels.

Al die andere zooi die te koop is van tea-tree tot hertshoorn doet niks tegen teken en je moet voor vliegen en muggen nog elke dag je paard insprayen.

kijk maar eens op www.kvvet.com voor de produkten.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:42

Ik heb ooit een mengseltje van de veearts gehad. Melkachtig spul. Paar keer wassen en idd het hielp.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:38

Ik gebruik Butox pour on. Helpt 6 weken tegen muggen en dergelijke. Teken zijn na te hebben vast gebeten direct dood. Dus weinig kans op ziektes daar die pas naar 2 uur vast bijten worden over dragen

BillyJean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:24

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:00

dihjo schreef:
Endure lijkt qua samenstelling wel wat op Frontline voor honden, maar Frontline mag je op paarden weer
niet gebruiken
volgens de fabrikant (giftig via de huid).
Endure heeft ook een handige roller die weer erg makkelijk is voor de neus en voorhoofd.

Frontline mag je idd niet gebruiken bij paarden, dit legt het maag-darmkanaal stil en dat krijgt de dierenarts daarna niet meer op gang. Gevolg is zware koliek en misschien zelfs dood.

Verder weet ik niets tegen teken, gewoon goed nakijken wanneer je naar het bos bent geweest en ze er dan uithalen...

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:19

Mijn paardje had ook vaak last van teken, ik gebruik nu Zedan. Als ik dat gebruik heeft hij geen last van teken. Zedan is duits spul, maar je kunt het hier in Nederland ook wel kopen. Zedan helpt niet aleen tegen teken maar ook tegen; muggen, horzels, vliegen en zelfs tegen de zon! En het is een 100% natuurlijk product.

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:12

Je bedoelt zedan bremsenbremsen?

Dat werkt toch niet tegen teken? Wij gebruiken dat ook al 2 jaar ofzo, maar nog nooit gemerkt dat het tegen teken of de zon werkt. Maar kan best hoor.

sabien

Re: teken wat help het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:45

Afbeelding

Nee, ik bedoel niet de bremsenbremsen maar de Zedan SP (de linkse op het plaatje). Maar op de site www.horseplus.nl staat wel dat de bremsenbremsen ook tegen teken werkt!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:57

knoflook helpt erg goed tgen teken. mijn ene paard at wel knoflook poeder en mn andere liet het telkens liggen die het liet liggen at telkens onder de teken geef ze nu allebei knoflook en hebben nergens meer lat van werkt ook erg goed bij honden en katten.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:38

Kan je niet gewoon Frontline gebruiken?
Dat kan je ook gebruiken voor net geboren kittens en pups.
Je hebt waarschijnlijk wel wat meer nodig maar ik denk dat het ook wel bij paarden werkt.
Moet je maar is vragen bij de dierenwinkel.

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:13

Wat ik ooit gedaan heb is een tekenbandje voor de hond rond aan het halster vast gemaakt (bij de neus) en dit hielp wel. Mijn oude ruin had zijn neus altijd vol teken en er was niet veel wat echt hielp.
Sommige zullen dit mischein een vreemde methode vinden maar het werkte dus...