Kreupel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ziiggy__

Kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 06:47

Omdat het vriendje van mijn paard in de andere wei overleden was werd mijn paard helemaal gek en kwam in de draad te zitten, dat veroorzaakte een grote wond op zijn kogel..
Nu struikelde mijn paard pas weer, we reden in de wei en hij peerde hem eruittoen zette hij denk ik zijn benen verkeerd en viel bijna op de grond, ik zat er op dus wat er percies gebeurde weet ik niet, als gevolg kreupel.. Tussen deze twee keer dat hij kreupel was zat wel een dik halfjaar.
(we reden in de wei dus de grond is daar ook mider om te rijden dan in de bak) maar nu is mijn vraag kan dit paard nog hoog in de sport komen ?? (met 'waarschijnlijk' een zwakker voorbeen)
ik praat nu wel over een 5-jarige,, die nog niet zo heel lang onder het zadel is dus kan het ook zijn dat hij nog niet sterk genoeg is ??

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:24

Dit kan ook gewoon toeval zijn hoor.
Het is niet meteen gezegd dat een blessure van een half jaar geleden nu weer de oorzaak is. het kan wel maar denk eerder dat je paard gewoon op de wei, die een beetje hobbelig is een ongecontroleerde beweging maakte of zich verstapte.

Als je twijfelt of het hetzelfde probleem is laat je er toch gewoon een DA naar kijken, dan weet je het.

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:21

of het met elkaar in verband staat is moeilijk te zeggen.

als je zekerheid wil dan zul je je paard eens goed moeten laten onderzoeken-->sportkeuring

succes

danielle1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:16

Heb er geen ervaring mee.Denk dat het beter is als je m idd eens laat onderzoeken. Dan sluit je alle risico's uit. Succes ermee. ben benieuwd hoe t verder gaat.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:00

Ja, probeer eens een sprortkeuring doen, Zoals paardfysio al zei
Hun kunnen je ook gelijk vertellen of je nog hoog in sprot kan komen, of dat je paardje voor altijd last zal hebben van z'n voor been.. enz.
Misschien ze je eventueel ook advies geven om het been te versterken