Ervaring met neusholteontsteking

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Ervaring met neusholteontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:52

Ik ben benieuwd naar mensen die hiermee ervaring hebben. En dan met name over de evt. gevolgen voor later die een paard hiervan kan ondervinden. Ik kan nl. een heel leuk paard kopen maar die heeft in het verleden een neusholte ontsteking gehad waardoor ze nu een 'deuk' aan een kant van haar hoofd heeft. Verder zie je er niets aan (geen littekens of zo), alleen haar hoofd lijkt zo een beetje scheef. Dat komt natuurlijk van het spoelen destijds (het schijnt dat dat nogal met grof materieel gebeurt heb ik horen zeggen).
Dus ik ben vooral benieuwd of dit nu alleen een schoonheidsfoutje is, of dat ze hiervan ook fysisch nog last kan krijgen.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:28

Mijn paard heeft een wortelontsteking gehad in een kies. De ena-laatste kies linksboven.
Dit is doorgebroken naar de neusholtes waar allemaal etter uitkwam.
Uitweindelijk is de kiers operatief verwijderd, gat in de kaak geboord en de kies eruit gestempeld. Dan blijft er een deuk over.
Als je paard aan een neusholte onsteking is geholpen hebben ze ook een gaatje gemaakt waarschijnlijk om te spoelen.
De gaatjes waar de drains inzitten en om te spoelen zijn bij mijn paard niet meer terug te vinden hoor. Dat zijn echt heel kleine gaatjes !!! Deze groeien gewoon dicht.

Mijn paard heeft vanaf toen altijd lichte neus uitvloeiing gehad na het werk. Verder geen last van en de endurance keuring komt hij ook altijd doorheen.