Rugpijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manon_raisha

Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:10

Mijn paard heeft last van rugpijn. Haar ruggegraat zit "op slot". Het is nog niet heel ernstig en ik kan ook nog gewoon rijden want ze heeft er niet heel veel last van. Maar mijn vraag is: wat zijn goede oefeningen ofzo die ik kan doen om haar rug soepeler te krijgen?

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:18

Hoe weet je dat ze er niet veel last van heeft dan. Je moet het toch merken met rijden en bepaalde oefeningen.

manon_raisha

Re: Rugpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:07

ze heeft het al heel lang, maar het is nu gewoon niet zo erg.. maar ze is niet zo soepel.. dat merk je dan wel

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:13

Ja, ik heb oefeningen gekregen van de osteopaat, maar eigenlijk kan je dat beter zelf ook in overleg met zo iemand doen en niet zomaar wat proberen, maar vooruit: Ik laat mijn paard een aantal keer een wortel pakken eerst bij de boeg en dan onder zijn buik (steeds wat verder) zodat de rug mooi gaat bollen, verder het zelfde met de wortel naar links en naar rechts op de rug en evt naar het achterbeen. Ook heb ik oefeningetjes moeten doen waarbij ik het achterbeen naar voren moest trekken, maar dat is dus een soort forceren en dat soort geintjes zou ik echt alleen in overleg met een DA of osteopaat doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:18

Ik zou eens een Fysio contacten (of Osteopaat).
Die kan uiteindelijk het beste aangeven welke oefeningen het meest geschikt zijn.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:45

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:18

ik zou toch eerst iemand laten kijken wat er nu precies aan de ahnd is.
als je dat weet kun je gericht oefenen op dat probleem, zomaar oefeningen doen is niet verstandig.

succes