Silvana voor het eerst kreupel..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Silvana voor het eerst kreupel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:12

HELP.
Wat moeten we doen?
Meteen de veearts bellen, of eerst een weekje er tegen aan kijken en stappen op het harde? Stalrust, of gewoon op de weide?
Ik ben echt overbezorgd, niet normaal. Het is niet warm.
Aaah, moet ik erg bezorgd zijn?

Gisteren is ze gevallen met hoeven uitkrabben ( ik had een hoef vast, en zij wilde een vlieg weg slaan denk ik. ) misschien dat het daar door komt. Eergisteren liep ze nog de sterren van de hemel. Mijn instructrice dacht dat ze gewoon iets verzwikt had ofzo.

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:42

Als je de veearts laat komen is het eerste advies meestal een weekje rust met een pijnstiller. Je kan ook het zelf een weekje aankijken. Asl er weinig of geen verbetering is zou ik dan toch maar de veearts laten komen. Is het nergens dik of warm??

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:26

Bij kreupelheid is er meestal geen pijnstiller nodig Het beste is gewoon op het harde stappen en afspuiten. Je kan je paard gewoon op de weide houden. Het gaat erom dat het been geen extra belasting krijgt, dus niet gaan rijden

Charl_otter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:20

Evaa <3. Wat hoor ik nou, Is Silvana kreupel. Anee, Beterschap ermee. En ik spreek je nog wel, P.s we moeten nodig nog afspreken hé

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 18:56

smano schreef:
Als je de veearts laat komen is het eerste advies meestal een weekje rust met een pijnstiller. Je kan ook het zelf een weekje aankijken. Asl er weinig of geen verbetering is zou ik dan toch maar de veearts laten komen. Is het nergens dik of warm??

Nergens dik of warm.

We doen nu 2 keer per dag wandelen op het harde, en 1 a 2 keer per dag afspuiten.
Het gaat al beter als gisteren, dus dat is wel mooi!

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:35

Als ze gewoon niet helemaal lekker loopt, maar nog wel gewoon 4 benen belast hoef je niet meteen een dierenarts te bellen. Een weekje rust met stappen aan de hand of misschien twee weken en dan zal het hoogst waarschijnlijk wel beter zijn.
Wanneer je paard 'op 3 benen'staat of loopt, of met flinke open wonden als oorzaak van een kreupelheid of met bijvoorbeeld een heel dik been kun je beter wel meteen de dierenarts bellen.