Nou mijn pony schuurt haar staart heel erg.. en sinds kort ook haar manen(kam?). We hebben voor de scherpe randjes etc al wat geplaatst zodat ze zich niet kan schuren daaraan. (maar ze heeft zeker iets nieuws gevonden) ook komt ze elke dag buiten en krijgt ze beweging. Ook hebben we al speciaal spul geprobeert voor erop te doen, maar het helpt voor geen meter! Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen! misschien weten jullie wat het kan zijn of hebben jullie tips ervoor en kan ik dat proberen.. als het blijft ga ik de dierenarts erbij halen
hopelijk kunnen jullie me helpen!
Wat is de oorzaak dat ze schuurt en hoe zien de schuurplekken eruit? Als je dat even vermeldt kunnen wij je beter helpen
Ik zou je paard anders s' nachts op het land zetten en overdag in stal, zodat zij lekker binnen staat wanneer al die vliegen gaan steken
) maar net als der haren weer bijgegroeit zijn gaat ze weer schuren.. en ze doet het niet overal maar op 2 bepaalde plekken.. ik ga haar voor de zekerheid toch maar een laten controleren, de vorige eigenaar zegt dat het zomerexceem is.. maar dan zou ze het toch niet in de winter doen (of het ik het mis:P?) en dan zou ze toch ook gewoon der huid schuren???