mijn pony schuurt..!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChrissiejJ

mijn pony schuurt..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:03

ik weet niet of het hier hoort of dat er al topics over zijn.. anders hoor ik het wel..
Nou mijn pony schuurt haar staart heel erg.. en sinds kort ook haar manen(kam?). We hebben voor de scherpe randjes etc al wat geplaatst zodat ze zich niet kan schuren daaraan. (maar ze heeft zeker iets nieuws gevonden) ook komt ze elke dag buiten en krijgt ze beweging. Ook hebben we al speciaal spul geprobeert voor erop te doen, maar het helpt voor geen meter! Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen! misschien weten jullie wat het kan zijn of hebben jullie tips ervoor en kan ik dat proberen.. als het blijft ga ik de dierenarts erbij halen hopelijk kunnen jullie me helpen!

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:10

hm ja heel vervelend is dat. Mijn paard schuurt zijn staart ook regelmatig het beste helpt toch gewoon koelen vind ik met koud water. Bij ons op stal staat een fries die zich ook helemaal open schuurt deze heeft voortaan een exeem deken op en dat werkt goed! Misschien ook een aanrader voor die van jou als hij zich zo kapot gaat schuren. Ik ben over al die middeltjes ook niet tevreden het werkt vaak maar even of gewoon helemaal niet.

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:13

ze doet het al een tijd..(bij de vorige eigenaar ook al) ze schuurt haar huid niet kapot, maar ze schuurt de haren af..op een plek bij de manen zijn de haren nu heel kort ( en de rest is mooi lang.. kun je je voorstellen) en het bovenste van haar staart zijn allemaal korte sprietjes geworden.. dat van alles te bedekken heet 2 weken geholpen.. maar toen werd ze weer creatief... en moet ik dat koelen dan iedere dag doen?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:16

Nou, er zijn zeker wel middeltjes die wel werken Wat is de oorzaak dat ze schuurt en hoe zien de schuurplekken eruit? Als je dat even vermeldt kunnen wij je beter helpen Ik ga ervanuit dat het door de vliegen komt! Ze zijn er weer volop Ik zou je paard anders s' nachts op het land zetten en overdag in stal, zodat zij lekker binnen staat wanneer al die vliegen gaan steken

Tuurlijk gebeurt het dat het ene middeltje wel aanslaat en de andere niet. Ik zou er eerst wat meer uitproberen Kijk even op www.paardendrogist.nl die hebben ook monsters

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:18

nee het is niet van de vliegen want in de winter doet ze het ook! en ja zoals ik al zei.. je ziet alleen dat de haren kort worden.. ze heeft de huid nog niet open enzoow.. ook is de huis niet droog.. alleen de haren van de staart en manen worden korter!!

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:22

ik heb deze week bij de buren op de dieren gepast(wegens vakantie eigenaaren) nu heeft die pony zich letterlijk kaal geschuurd, en zijn nog enkele plekken met haar.. Dierenarts gebeld, telefonisch heeft ie aanwijzingen gegeven. Het blijkt luis te zijn, daarom heeft ze zo'n jeuk en wil krabben. Misschien is het luis? je pony schuurt ontzettend, en de mede ponys kunnen het ook krijgen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt( al mag ik hopen dat je pony geen luis heeft, dat ik echt een ramp, morgen zal ik wel fotos er op zetten hoe erg de pony er uit ziet. )

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:24

ja nou ze doet het niet zo vaak.. dat ze er echt kaal van wordt.. (o en ze staat alleen..) maar net als der haren weer bijgegroeit zijn gaat ze weer schuren.. en ze doet het niet overal maar op 2 bepaalde plekken.. ik ga haar voor de zekerheid toch maar een laten controleren, de vorige eigenaar zegt dat het zomerexceem is.. maar dan zou ze het toch niet in de winter doen (of het ik het mis:P?) en dan zou ze toch ook gewoon der huid schuren???

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:27

oke, dan denk ik dat het exceem is, want die andere shet heeft wel exceem. die schuurt en dan komt het terug. Die shet deed het ook in de winter, ik dacht dat je Zomerexceem ( alleen in de zomer) en exceem (heel jaar door) hebt. Daar heb je speciale cooling of peeling gel voor bij de Boerenbond. Anders Fenonolf (dacht ik) die had ik bij mijn vorige pony, die had heel licht exceem, maar met Fenonolf krabte ze niet meer. Succes verder

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 21:29

ja ze heeft het ook licht denk ik, want zo vaak doet ze het niet (1x in de week ofzo) maar dat is meer dan genoeg!.. ik ga dat spul eens halen en kijken of het werkt.. zo niet naar een paardenwinkel voor advies of misschien kan de dierenarts dan nog wel wat advies geven.. maar bedankt voor de tip