mishandeld paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leOnie__

mishandeld paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:32

hoi,
ik weet niet of dit topic op de goeie plaats staat maar ik kon nergens
anders wat vinden.

mijn buurvrouw heeft 1 paard en die heeft ze begin de winter gekocht.
egt een super mooie vos! normaal hou ik niet zo van vosjes, maar deze was egt prachtig! toen het egt koud werd, deden ze een deken op. kort daarna zag ik dat het geen winter deken was, maar een zomer deken! ik kwam later die vrouw tegen en heb tegen haar gezecht waarom hy een zomerdeken op had. zij zy: uuh uuh ja, omdat hy een deken op moet.
laatst was ik met mijn pony aan het rijden, kwam ik langs de stal van dat paard, en schrok me kapot! de deken was dus af omdat het zo warm was, het was zoo zielig om te zien! overal been wondjes, op zijn hooft ook nog, schoft overal! en mager! niet te geloven! ik kon zijn ribben tellen! ik ben gewoon verder gereden! ik kon dat niet aanzien, toen ik thuis kwam had ik het verteld en zij mijn moeder zo: o, dat had ik niet verwacht. meer niet, naja daar heb ik dus niet veel aan.
wat moet ik doen? ik had zelf al gedacht om er stiekem heen te gaan om de wondjes te verzorgen etc. maar ik weet niet of dat een goed idee is..

hulp gevraagt!

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:34

Misschien je buurvrouw erover aanspreken?
Ik zou verder ook niet weten wat je eraan kan doen..

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 15:36

ja, had ik ook al gedacht, trekt ze zich niks van aan, ze is zon kreng!

Agnes75

Re: mishandeld paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:37

Inderdaad, ik zou haar er eerst zelf even op aanspreken. Het kan onwetendheid zijn (gezien haar reactie over die deken.....).. Vraag haar of hij wel eens een wormenkuur krijgt etc., er is misschien een verklaring waarom hij er zo slecht uit ziet. Mocht ze niets willen doen, dan zijn er wel andere mogelijkheden, maar bespreek het aub eerst(rustig) met de eigenaar, neem desnoods je moeder mee..Succes!

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:37

idd je buurvrouw aanspreken als zij er nix aan wil doen... De dierenberscherming bellen

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:18

ja dan bel ik die wel, maar overleg eerst wel met wat anderen denk ik:)

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:02

Ik zou het paard niet gaan verzorgen, het is wel een meest logische reactie zou ik ook doen. Maar dan maak je het makkelijk voor de baas.
Ik zou je buurvrouw aanspreken en misschien in overleg samen voor het paard zorgen, het klinkt als of ze er niet heel veel verstand van heeft.

Als ze niet wil luisteren en het wordt echt te erg, kun ja altijd professionele hulp vragen, en de politie waarschuwen voor mishandeling.

X

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:07

ik had mijn paard ergens op stal staan en dr was een vent die niet goedwijs was die vond het wel leuk om mijn paard af te tuigen als ik er niet was
Eerst had ik het niet zo in de gaten om dat ie alleen een beetje zenuwachtig was maar dat is ie van nature toch al wat maar toen ik een weekendje weg geweest was en ik terug kwam viel ie me aan toen ik zijn stal in kwam helmaal onder de striemen en benen en hoofd kapot echt heel erg
Ben dr meteen weg gegaan maar mijn paard is nu naar 5 jaar nog steeds erg angstig en als je iets hard praat of je armen raar beweeg vliegt ie meteen in de hoek van de stal
zoeiets is echt heel erg en gaat dr denk ik ook nooit meer uit
meestal is zoiets heel erg moeilijk te bewijzen dus de politie doet er eigenlijk nooit iets aan ze adviseren je alleen een andere stal te zoekn verder doen ze niks.
Terwijl je paard eeb trouma voor het leven heeft

LTBLDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:22

Dravers zijn zowie zo wel schrik achtig geloof ik(mijne wel)
en hier gaat het ook niet om haar eigen paard dat maakt het nog moeilijker, die kan je niet ergens anders stallen! :S

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:29

Ik zou zeker overleggen met andere, bijv met je ouders. Probeer haar goed duidelijk te maken dat dit heel erg is en als ze niet naar je wil luisteren dan zeg je tegen haar dat je de dierenbescherming belt als je niet snel verandering te zien is.

Misschien is het inderdaad, zoals Agnes75 al zei, onwetendheid. In dit geval geef haar wat uitleg over wat ze beter kan doen en vraag haar om soms te helpen

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:32

LTBLDS schreef:
Dravers zijn zowie zo wel schrik achtig geloof ik(mijne wel)

Bij mij kan je er een bom bij laten ontploffen en die blijft nog staan slapen.

Ik denk dat je dan de dierenbescherming moet bellen.
Die weten er wel meer mee te doen dan.

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:58

[quote="LTBLDS"]Dravers zijn zowie zo wel schrik achtig geloof ik(mijne wel)

tussen schrik achtig en echt angstig zit wel een heeeelllllllllll groot verschil maargoed
ik denk als het je eigenpaard niet is dat je dr niks aan kunt doen de politie doet niks en de dierenbescherming die komen niet omdat je een vermoeden hebt. dan moet je foto's maken en echt harde bewijzenen hebben anders doen hun ook niks

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:10

@never : Daar heb je inderdaad wel een punt, ja.

Kun je foto's maken denkje?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:15

als je weet hoe je die wondjes moet verzorgen eerst vragen en zegt ze nee een beeetje aandringen appeltjes gefen en trouw langs gaan zodat hij nog een beetje aandacht krijgt

tjady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:34

ik zou de buurvrouw niet aanvallen. Dat roept weerstand op en geeft uiteindelijk escalatie van jullie gesprek.
Waarom ga je niet samen met je moeder naar de buurvrouw toe om te zeggen dat je je zorgen maakt om het paard en vraag haar wat er met het paard aan de hand is. Misschien is zij wel bezig om het paard te verzorgen maar is hij nog niet helemaal hersteld.
Je kunt ook aanbieden om haar te helpen zodat het paard sneller op knapt.
Ik denk dat je met een neutrale houding meer bereikt dan met een aanvallende houding.

Succes ermee. Het zal niet makkelijk zijn ,maar als het lukt kan je trots op jezelf zijn.