schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oOoKellyoOo

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:06

Hallo
Ik heb pas geleden een Tinker jaarling hengst gekocht.
Maar ik heb een probleem hij schuurt zich aan zijn staart en manen hij heefd flinke wondjes.
Ik weet wel hoe zomer eczeem er uitziet in een verder stadium maar niet in het begin, kan het dus zijn dat hij zomer eczeem heefd of heefd het meer te maken met de groei en dat hij de winter vacht verlies ik borstel hem iedere dag heb hem ook al gewassen met paarden schampoo maar het helpt niet.
Wie weet wat het Kan zijn???? Begin van zomerexzeem??????

alvast bedankt voor het begrip.

groetjes kelly

Luckystory

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:22

Het zou inderdaad goed zomereczeem kunnen zijn.
Voelt de manenkam hard aan? En hoe gedraagt je paard zich als hij in de schemer buitenkomt? Is hij rustig of reageert hij heel geïrriteerd op de muggen? Zou er nog een andere reden kunnen zijn? Als hij nog niet helemaal verhaard is kan dat inderdaad ook jeuk veroorzaken bij zulk warm weer.
Zomereczeem ontwikkelen als jaarling, is wel vroeg. Meestal krijgen ze het als ze twee zijn. (mijn paard was ook twee) Maar het is wel mogelijk dat ze het vroeger krijgen.
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 05-05-06 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:22

Ik zou ook even goed zoeken naar luis, dat kan het namelijk ook nog zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:58

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:02

als het zomerexeem is.. nou dan moet je zoon boet deken om doen..het is niet echt mooi maar werkt wel..een pony bij ons heeft ook erg last dr van en die heeft een boet deken..en helpt
nja..k weet niet als een jaarling al een deken om kan. die van jou.. maar wat ook helpt is tea tree oil.. dit is dan allemaal tegen het zomerexeem..als ie dat zou hebben
maar eerst maar eens goed nakijken wat het anders kan zijn..

oOoKellyoOo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 13:24

dank jullie wel de manen voelen zich nog zacht aan. ik zal er eens op letten als ie buiten is. Hij heefd voorheen ook bij kippen gestaan waar hij vandaan komt.
dus misschien idd luis.

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:01

Wat perfect helpt tegen zomereczeem is Traumeel. Traumeel kan je kopen in ampullen. Een paard krijgt 3 weken lang 1 x per week 1 ampul onder de huid gespoten en dan elke 3 weken 1. Zou die tussendoor beginnen met schuren dan spuit je weer één ampul. Is homeopatisch en het werkt echt. kennis heeft een haflinger en een hackney en die schuurden beiden alles kapot en nu gaat het super