Luchtwegen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lautjuh85

Luchtwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:03

Vandaag ben ik met mijn paard naar de kliniek geweest. Hij is tijdens de arbeid zo kortademig (althans zo klinkt dat). De DA is erbij geweest en die adviseerde om naar de kliniek te komen zodat ze in zijn slokdarm en longen konden kijken.
Vanmiddag dus daar geweest en zijn longen zijn schoon, er was niks te zien. Hij heeft nu prednison capsules gekregen en homeopatische druppels (2 soorten), verder mag hij geen hooi meer omdat hij daar allergisch voor is. Nu heb ik op aanraden van de DA lucerne gekocht.
Iemand ervaring mee???

amarjet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:34

Heey mijn paard heeft hele erge bronchitis gehad en ik was nu net weer een maand aan het rijden en dit ging best goed maar nou heef hij dit weekend zondag opeens een soort van terugval gehad tenminst het leek meer op een aanval hij hoeste opeens weer heel erg en er kwam veel wit snot uit zijn neus. Dus maandag was de dierenarts er en nu ga ik volgende week dinsdag met hem naar de kliniek voor een onderzoek. Maar na zondag heb ik hem niet meer horen hoest hij had alleen wel nog een beetje neusuitvloeing. Ben zo bang dat hij dampig is. Hij heeft heel lang last gehad van die bronchitis dat ik bijna geen hoop mee heb.
Ik wens jou veel sterkte met je paard die gelukkig niks heeft.

lautjuh85

Re: Luchtwegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:48

he wat vervelend voor je....
Maar houd de moed erin hoor.
Ik denk dat het goed is dat je met hem naar de kliniek gaat. Dan weet je tenminste wat er precies aan de hand is en kan je weer verder.
Want niks is zo vervelend als onzeker zijn over de gezondheid van je paardje.....

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:32

Mijn paard is ook altijd heel gevoelig in de keel, zo kan ze bijvoorbeeld geen musli eten omdat het te scherp is.

Toen ik lucerne ging voeren kreeg ze hele geirriteerde klieren bij haar keel, ik voer nu kuilgras en dat gaat goed.

wat ik ook vind van lucerne, dat ze het snel ophebben en dan staan ze voor zich uit te staren (ze staat op vlas, dus heeft ze niks te knabbelen)

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 18:19

Je kan eventueel ook H.M.P Horse gaan voeren als extraatje.
Is altijd goed voor paarden met gevoelige luchtwegen

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 16:30

En waar kan je dat halen???

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:40

bij de ruitersportzaak, het werkt goed, maar best prijzig vind ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:48

Tis van het merk Excellent, is te vinden bij Divoza / Alles voor mijn Paard en de meeste ruitersportzaken.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:06

Het is inderdaad niet goedkoop, maar werkt prima.
Het is een kruidenmix die goed helpt voor de keel ( duhu )
Het is te te halen bij de boven genoemde