Op advies van de hoefsmid, wil ik iets bij gaan voeren voor mijn paard met brokkelhoeven. De dierenarts raadde mij aan om MSM zwavel te gebruiken. Dit zou een sneller en beter resultaat geven dan biotine. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, msm helpt beter en sneller dan biotine. Wij voerden voorheen ook biotine en dat wilde hij op een gegeven moment niet meer eten. Dat schijnt wel vaker voor te komen. msm is wat zoetig van smaak en dat eten ze heel gemakkelijk!
Heb net even gegoogled. MSM is volkomen veilig en bevat geen giftige stof. Het is een 100% natuurlijke stof en kan ook gebruikt worden bij drachtige merries. Op de pot die ik zelf heb, staat er niets van op. Wel dat je het ook aan veulens mag voeren.
mijn paard heeft ook vreselijke brokkelhoeven en ik ben erachter dat het van het gras komt Hij kan niet tegen teveel gras, dan gaan ze breken De hele winter perfecte hoeven, het gras begint te groeien: bingo
Helaas gaat dat voor die van mij niet op. Die heeftf het het hele jaar door. Nu is het wel wat erger, maar ik heb meer het idee dat dat door het drogere weer komt, dan van het gras. En om hem nou 24/7 binnen te houden vind ik ook niets. Naar buiten gaan is het liefste wat hij doet.