Kreupel na bekappen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo

Kreupel na bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 18:02

Ik rijd op de pony van een vriendin en eersgisteren was de pony naar de hoefsmid geweest. Ik ben gisteren gaan rijden. Ik heb eerst wat in de wei, met zachte ondergrond dus, gereden en dat ging goed. Maar toen ik daarna naar het bos ging en op hardere ondergrond kwam merkte ik dat ze wat kreupel liep. Ik neem aan dat dat komt doordat ze bekapt is..maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo hoort? En wat is er 'tegen' te doen...hoe lang duurt het ongeveer voordat ze weer normaal gaat lopen? Hebben meer mensen hier last van met hun pony's?

Sanco

Re: Kreupel na bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:17

waarschijnlijk is er dan iets mis gegaan met het bekappen.. ik zou even aan iemand vragen om ernaar te kijken (iemand met ervaring.. een andere hoefsmid bijv..)

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:54

Sommige paarden zijn er gevoelig voor als ze een beetje kort bekapt worden. Voor deze pony is het dus zaak om de volgende keer de smid duidelijk te maken dat hij niet té kort moet bekappen, omdat ze anders te gevoelig gaat lopen.

Het zal een paar weken duren voordat de zool weer wat aangegroeid is en de pony geen last meer heeft. Tot die tijd zal je hem/haar er een plezier mee doen als je alleen op zachtere ondergrond werkt

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 15:35

dan is ze helaas te kort bekapt en dat is echt heel vervelend... succes ermee!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Kreupel na bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:32

Mijn paard is voor het eerst bekapt door de hoefsmid en nu heeft hij haar ook iets te kort bekapt (waarschijnlijk). Nu loopt ze ook wat onregelmatig. Dat gaat wel weer over en de volgende keer meld ik dat even.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 11:29

het is nooit normaal dat een paard gevoelig/onregelmatig/kort/kreupel/"op eieren" loopt na bekappen/beslaan.
dus vraag je smid wat er fout gegaan is.
(en als dit vaker voorkomt, zou ik op zoek gaan naar een betere smid...)
sterkt, hoop dat 'ie zich gauw beter voelt!