hallo allemaal. volgens mij heefd mijn paard haken op haar kiezen. ik zie wel dat ze goed gras eet en goed biks eet maar hooi gaat moeilijker voor haar. ze beweegd haar mond op een hele rara manier en kauwd raar. ik heb het npog niet vaker gezien. ze laat verder geen plukken vallen en maakt zo te zien geen proppen. zouden dit haken kunnen zijn? en kan je dat zelf bekijken of ze dit heefd? en als de tandarts erbij moet komen om ze weg te laten halen, weten jullie daar de prijzen van? groetjes!
je zou het eens aan je DA kunnen vragen of tandarts inderdaad. En het is wel verschillend volgens mij wat dat kost. Ik weet zo niet wat het kost, maar bij die van mij heb ik ook al een keer de haken van de kiezen af laten halen. En het werd een stuk beter, ze liep weer beter, en ze at ook weer goed! Je ziet dan echt verschil!! Ik zou het gewoon na laten kijken, als ik jou was. Nakijken kan nooit geen kwaad...
Ik zou ook even de tandarts ernaar laten kijken, want zoals je het verteld klinkt het als haken. Bij ons is de tandarts gister geweest en als je paard niks had koste het niks, maar als je paard wel iets had was het 40 of 45 euro. Maar ik denk dat, dat een beetje aan de tandarts ligt.
bel je dierenarts, dan weet je wat het kost! Je kunt t wel zelf kijken, maar als je neit weet hoe het moet.. dan heb je kans dat je een stel vingers kwijt bent bel gewoon je dierenarts en verlos je paardje van haar pijn!
is ook niet zo slim als je niet de handigheid en de middelen hebt.. Zeker als ze haken hebben , dan zijn ze al MEGA gevoelig als je naar de mond wijst.