Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mjet schreef:Wat geef jij hem ter ondersteuning?? en hoe behandel je hem als ie het weer terugkrijgt??
Ik geef haar nu vit e met selenium. dit zijn antioxidanten. die worden gegeven voor soepele spiren en ter ondersteuning voor het snelle afvoeren van "slechte" stoffen.
Die van mij staat wel gewoon weer op gras(staat ze 24 /7 op.) Maar wel op een klein kaal stuk. Dat gaat goed.
Is jouw paard er 2 jaar ziek van geweest?? begrijp ik dat goed??
Ik hadt het ook bijna opgegeven. Zij zelf ook maar dankszij mijn gepuzzel op voedingssupllementen en voeding is ze weer helemaal terug.mjet schreef:jeetje mineetje.
Dan ben ik er nog goed van afgekomen zo te zien. Ik heb haar altijd op de wei staan. Ook in de winter. Vorig jaar was het gras gewoon te veel. Ze staat nu op een klein stuk en zodra het gras te veel wordt dan zet ik gewoon een kleiner stuk af. Wat ben ik blij dat die van mij nog wel op de wei kan. Ik heb haar ook maar 2 weken in de bak gehad. Intussen heeft een ander paard een mooi klein stukje voor mijn pony kaalgevreten en toen kon ze er weer op. Al met al heeft ze maar 2 weken op de pijstillers gestaan en liep ze binnen 3 maanden weer helemaal super. Misscghien was ze wel eerder hersteld, want de stijfheid was na 3 weken weer over. Maar ik heb gewoon een maand gestapt ookal wilde mevrouw meer. Aan pijn in de hoeven heb ik nooit iets gemerkt. Ook geen kloppende aderen. Op die tekeken was ik altijd wel heel bedacht dus wist die kenmerken ook. Maar niks van dat alles. Alleen de stijfheid en nu na een jaar zie je pas de verbrede witte rand. Wel raar toch of niet dat ik dat nu pas duidelijk kan zien en de smid ook.
Nu groeien haar hoeven veel te langzaam, dat is altijd zo geweest, dus bij haar duurt het 2 keer zo lang voordat alles er uit is gegroeid.
Al met al is ze binnen 3 mnd dus weer gelukkig op top geworden. Ik rij nu iedere dag en ze krijgt
een kwart havervrije mussli
vitamine korrels van Pavo
vitamine E met selenium
Kerabol voor de hoeven ( dit krijgt ze al 2 jaar en daar groeien de hoeven wat beter van)
Ze krijgt 2 handjes eiwit arme sportbrok (dravers) er bij als ze iedere dag werkt. En ze rijdt echt veel .
Ik wist trouwens niet dat vitamine E met selenium (ik heb die van pavo) ook goed was tegen hoefbevangenheid