wonde van castratie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niky

wonde van castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:23

Mijn 2jarig hafje is 2 weken geleden gecastreerd.
De wonde ziet er momenteel uit zoals onderstaande foto's.
Is dit normaal? De DA is vrijdag nog geweest en zegt dat ik mij geen zorgen moet maken. Een paar mensen die ik ken, zeggen dat dit niet normaal is.
Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Het is nu wel aan de bovenkant, waar zijn bil er altijd tegenschuurt. Maar de andere kant is al mooi dichtgegroeid met een korst erop.

Ah ja, verder eet hij en gedraagt hij zich normaal hoor

vikki

Re: wonde van castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:29

Ik denk dat jouw DA gestudeerd heeft om kritiek (positief in dit geval) te kunnen leveren over dit soort dingen... en jouw stalgenoten hebben dat vast niet... Als jouw DA zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken doet hij dat vast niet voor niets en als je ruintje goed eet en geen koorts heeft dan zou ik maar naar mijn DA luisteren. Ik vind de foto's persoonlijk erg onduidelijk en kan daar niks zinnigs van zeggen... maar zelfs als ze wel duidelijk waren, dan nog was ik geen DA en zou mijn mening de mening van een leek zijn. Volg gewoon je eigen gevoel en als je vertrouwen heb in je DA ook zijn/haar mening en trek je van je stalgenoten niet al teveel aan.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:38

Mijne is vorige week gecastreerd en was het niet zoals bij de jouwe het geval is dat gele is dat jodium?En bij de mijne was het ook niet zn grote wond en zag je de opening/wond niet zo duiderlijk. Maar ik zou je zeker geen zorgen maken zolang het niet gaat ontsteken en gaat etteren en de wond schoon blijft is er niks aan de hand.En inderdaad je DA geloven die weet vast wel meer dan je stalgenotem hij heeft t tenslotte gedaan.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:42

dit heeft de mijne ook gehad, tenminste als ik de foto's zo goed zie zoals ik ze moet zien (heel wazig...). Overleg even met je DA hoelang het zo mag blijven uitzien, wellicht dat hij dan zegt dat het met een bepaald aantal dagen dicht moet zijn.
Bij die van mij bleef het te lang open en moest ik met een schuursponsje met betadine de wondranden weer open schuren zodat het dichtgroeien opnieuw kon beginnen.

Niky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:53

TeQuiero1 schreef:
dat gele is dat jodium?

Nee, dat is gewoon de kleur van de wond, ik mocht er met niets aankomen, ook geen ontsmetting.

De foto's zijn idd wazig, maar ik moest half onder hem gaan hangen om een deftige foto te proberen maken, is dus niet zo evident
Voorbijgangers zullen ook wel wat gedacht hebben.....

De DA zei dat het wel heel lang kan duren vooraleer het dicht is. Dus misschien moet ik gewoon nog wat afwachten en haar oordeel vertrouwen zoals jullie zeggen.
Langs één kant van de wond, komt al een klein korstje. Verder ziet het er dus rozig uit en iet of wat bol naar buiten toe, het roze steekt dus een beetje uit de snede.