Ik merk nooit dat mijn merrie hengstig is

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IceEva

Ik merk nooit dat mijn merrie hengstig is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:02

Hallo,

Mijn merrie is een IJslander van net 12 jaar. Heb haar nu bijna 2 jaar, daarvoor heeft ze altijd op de weide gestaan. En ik heb nog nooit gemerkt of gezien dat ze hengstig is, vind dit eigenlijk best wel vreemd.
Hebben mensen dit ook, of weet iemand wat het kan zijn?

groetjes Kimmy

Elmond

Re: Ik merk nooit dat mijn merrie hengstig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:05

Ohw ik had ook een verzorgpony, daar merkte je het ook nooit heel erg aan...alleen dan als je er een ruintje bij zette ofzo, maar in het begin merkte je er zelfs dan niks aan! Ze was gewoon heel rustig en braaf altijd...dan moest je haar heel goed in de gaten houden voordat je het door had. Ik weet niet wat het is dat je het niet merkt...maar echt vreemd...ach nou ja ik weet niet

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:14

Mijn ijslandse merrie is nu 14. ik heb haar al haar hele leven.
Aan haar heb ik nog nooit gemerkt dat ze hengstig is. Zelfs niet als de buurman zijn shethengst in de wei heeft lopen.
Ik merk alleen aan het enthousiasme van het hengstje dat Thyrla wel eens hengstig zou kunen zijn, maar zij reageert verder niet.
En dat terwijl ze al wel eens bij de hengst heeft gelopen en een veulen gehad heeft.
Ik vind het wel makkelijk!

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:15

skessa schreef:
Mijn ijslandse merrie is nu 14. ik heb haar al haar hele leven.
Aan haar heb ik nog nooit gemerkt dat ze hengstig is. Zelfs niet als de buurman zijn shethengst in de wei heeft lopen.
Ik merk alleen aan het enthousiasme van het hengstje dat Thyrla wel eens hengstig zou kunen zijn, maar zij reageert verder niet.
En dat terwijl ze al wel eens bij de hengst heeft gelopen en een veulen gehad heeft.
Ik vind het wel makkelijk!

Eva heeft nog nooit een veulen gehad dus.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet erg, maar er zou een reden voor kunnen zijn. Maar meschien is het iets van ijslanders..

skessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:20

Ik zou me er maar niet druk om maken, als ik jou was!
Gewoon lekker genieten van je paard!

Het zou natuurlijk kunnen dat paarden die op een meer natuurlijke manier gehouden worden minder heftig reageren, maar dat weet ik ook niet. Aan Thyrla's moeder merkte ik ook nooit iets.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:21

Wees blij dat je niet merkt dat jou merrie hengstig is. Ik kan der ook een die is echt niet te genieten als ze hengstig is.

Verder is er niets ergs aan hoor
Je hoeft je niet druk te maken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:33

Sommige merries zijn een ramp als ze hengstig zijn, ik herken mijn merrie ook echt niet meer als ze hengstig is; ze is zichzelf niet .
Maar je hoeft de hengstigheid helemaal niet te merken!

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:40

ik ken paarden waarbij je het idd niet merkt, maar heb er ook eens een gezien die je nog niet eens kon poetsen, ze duwde je dan plat tusse zichzelf en de stal, dit vond ze ''lekker''. je kon er dus helemaal niks mee als ze hengstig was!

natuurlijk kan het niet merken van de hengstigheid ook niet fijn zijn, als je je merrie wil laten dekken.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:55

Dat is heel normaal hoor...
Bij mijn merrie merk ik het ook niet altijd, af en toe...
En bij die andere merk ik het heel goed!!
Het ligt gewoon aan het paard!

estas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:45

Bij mijn merrie merk ik het ook niet altijd, ze is iets knuffeliger, en soms iets minder vlot dan anders, maar niets noemenswaardigs.

SAMIERTJE

Re: Ik merk nooit dat mijn merrie hengstig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:47

Waar ik rijd hebben we ook IJslanders staan en ik heb het bij de merries ook nog nooit gemerkt!
Een paar meiden van daar & ik vroegen het ons ook al af .

Lotte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:50

het heeft niks met het ras te maken ofzo.. sommige merries hebben het gewoon wat heftiger dan de andere of laten het niet zo blijken.. als je toch niet met je merrie wilt dekken zou ik dr niks omgeven.. het is juist fijn dat je je paard altijd kan rijden.. bij vele merries kan dat een paar dagen niet ivm de hengstigheid..

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 17:06

gelukkig, dan ben ik weer gerust. ';)