Stijf paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katje2004

Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 08:55

Ik heb een vraagje. Sinds enkele dagen heeft mijn peerd last van stijvigheid. Hij komt best stijf (beroerd) zijn stal uit, loopt een stukje en het wordt beter.

Hoe kan dat. Zijn dat spieren of iets anders?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:35

Heb je de laatste tijd wat intensieve trainingen gehad? Het kan zijn dat het wat spierpijn is.

Waar is je paard vooral stijf? In de benen? Rug?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:40

Je kan je ten eerste afvragen of je misschien wat harder hebt getraint? Ik zou het even rustig aan doen.

Katje2004

Re: Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:01

we hebben idd harder getraind dan anders. snel wedstrijd. maar hoelang duurt zulke stijvigheid. Zij is nu al bijna een weekje stijf, maar na tijd wandelen weer beter

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:09

Even een weekje rustig... Ga niet rijden, maar alleen een beetje longeren. Niet te intensief en probeer elke dag nog even op harde ondergrond te stappen.

Verder kun de verzuring helpen weg te trekken door met koud water af te spuiten. Dit helpt voor een betere doorbloeding en zal dus de verzuring sneller uit het lichaam helpen

DTLL

Re: Stijf paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:12

Dit klinkt inderdaad als een verzuring...

Licht beweging geven, aan de longe bv zoals gezegd is en lekker stappen op harde ondergrond.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:30

Al rijd je heel rustig, gaat om het idee dat je nu niet nogmaals gaat 'overvragen' , de afgelopen trainingen hebben wellicht veel van haar gevraagd.
Als je toch veel traint en de verzuring gauw lijkt op te treden, is een supplement als Eplus van Pavo (www.pavo.nl) of een ander vit e / selenium etc. supplement een goed idee .