Rug, spronggewricht en slijmbeurs problemen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

Rug, spronggewricht en slijmbeurs problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 07:58

Ik open even een nieuw toppic, omdat er nu meer duidelijkheid is.

Mijn paard heeft nu in haar rug op twee wervels een versleten (hij noemde de naam maar ben het even kwijt) daar is vocht tussen gaan zitten en gaan onsteken.
Naast de ruggenwervel heeft ze de spier onsteken en die spier is opgezet.
Ze heeft twee ribben scheef.
Achter in de spronggewrichten heeft ze de botjes vastzitten, wat bij ons zeg maar de middenhandsbeentjes zijn.
En ze heeft de slijmbeurs onstoken in haar schouder.

Pff... hoe ze dit heeft gedaan?
Wisten we het maar...

Ze krijgt nu twee weken antibiotica en moet drie weken totaal op rust.
Na de drie weken komen ze opnieuw scannen en dan weten we meer, is de onsteking dan over dan zet de kraker de rug/ribben recht.

Ik wil weten, omdat ik hier niet echt ervaring mee heeft, wie heeft dit wel?
Wat zijn de nadelen ervan of waarmee kan ik rekening houden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:43

Dat klinkt niet best en mij ook totaal niet bekend in de oren.
Waarmee je rekening kan houden? Als je je zorgen maakt, je dingen afvraagt, is/zijn de veeartsen die haar behandelen en natuurlijk altijd om je vragen te beantwoorden; zij weten ook wat meer exact wat er aan de hand is en wat de evt. gevolgen kunnen zijn bijv.
In ieder geval wens ik je sterkte !

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:51

ja sterkte gewenst!
bedoelde de DA met botjes vastzitten dat je paard spat heeft in de spronggewrichten?
een paard bij ons op stal heeft ook rugproblemen maar die zou ook behandeld worden vandaag... hoop voor haar dat het meevalt... zo zie je maar dat je paard meer kan hebben dan je zou verwachten..

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 16:13

Bedankt voor jullie reactie's

Miirthe,
Ik laat me zeker goed inlichten door de dierenarts
Maar het is ook fijn om toch tips/ideeen of waar ik rekening mee kan houden te horen van mensen die er zelf ook ervaring mee hebben/hebben gehad.

Palhaco,
Het woord spat is niet gevallen, hij zei dat ik het moest vergelijken met onze middenhandsbeentjes, en die zitten bij haar vast.
De kraker komt haar binnenkort behandelen, ik hij zou hier ook iets aan doen voor zo ver ik weer.