Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

speedylover

Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:57

Hej bokkers

Het gaat om een drachtige merrie, die naast m'n huis in het land staat.

Al sinds 3 dagen heeft ze een gat in dr hoofd, zooo diep! niet normaal! Naast haar oog, aan de binnekant. niemand weet wat er mee gebeurt is. De eigenaar wil er niks aan laten doen, en de merrie is drachtig. Iedereen vind het raar dat ze eigenlijk nog zo goed kan functioneren. Met zaklamp erbij, zou je zo IN haar hoofd kunnen kijken. Ze is al veel bloed verloren, en en etterd heeel erg! dit is gewoon niet normaal. de dierenbescherming is al door heel veel mensen gebeld maar die kan niet komen omdat ze geen mensen hebben. er was nog wat gebeld. maar die deed er ook niks aan. en de politie, die heeft de eigenaar gesproken. maar die doet er toch niks aan. het paard loopt al 3 dagen met dit gat rond. Hij heeft ze nu ook nog eens helemaal naar achter verplaatst, zodat niemand het paard kan zien. Ik wel, omdat ik er naast woon. ik hou haar nu al paar dagen in de gaten. sochtends, smiddags en savonds. Dit is zoo zielig! de dierenarts wil niet komen, want dat kan alleen in opdracht van de eigenaar, maar die wil dat niet, omdat dat geld kost.

Ik weet niet wat ik moet doen, maar troep, zand bacterien. alles kan zo boven in haar hoofd komen, krijgt onsteking paard dood, veulen dood. Het is zooo diep, ik heb nog nooit zoiets gezien.

Heeft iemand tips? wie ik kan bellen? of wie mij kan helpen? die eigenaar is hardstikke gek in z'n kop!

Ik ga er nu direct heen en foto's maken. zodat jullie het kunnen zien.
Ik denk dat het niet geschikt is voor mensen met een zwakke maag!!

AUB! help dit paard! niemand weet wat ie moet doen! niemand kan helpen! AUB!!

Alvast bedankt.

Speedylover

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:00

Kan je de dierenbeschreming niet bellen dan?

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:02

Bel de dierenbescherming terug en zeg dat je je niet af laat schepen door zo'n slap excuus. Ze zijn er om de dieren te beschermen, dus ze zorgen maar dat ze komen! (even streng zijn!!)

Katie1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:04

Ben wel benieuwd naar foto's.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:05

k zou naar de eigenaar gaan ( nou ja dat is dan mijn mening ) en vragen, als jij een da laat komen, wil ik de kosten wel betalen... Ik zou iig er alles voor over hebben, zolang er maar een DA bij komt

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:06

probeer de wond zelf te verzorgen!
de eigenaar zou het misschien niet goed vinden, maar dit kan ook niet!! het gaat wel om het leven van 2 paarden, veulen EN moeder!

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:07

> de dierenbescherming is al door heel veel mensen gebeld maar die kan niet komen omdat ze geen mensen hebben.

sjeetje als er iemand is om de telefoon op te nemen is er in iedergeval 1 iemand. ga zelf dan als je zo veel om dieren geeft! kan hier egt met mijn verstand niet bij!

Vreselijk zeg, begrijp dat je nu goed met je handen in je haar zit. Ik hoop dat het allemaal goed komt!

en netals de gene voor mij zeg ik..terugbellen naar die dierenbescherming..zijn ze nou helemaal #%^# !!

_Buddha

Re:

jeetje wat rot! Misschien kan je met de hele buurt eens langs het politie bureau gaan? Dat ze dan misschien in de gaten hebben hoe erg het is?
Ben indd ook erg benieuwd naar de foto's

ikke1976

Re: Paardenmishandeling. hulp gevraagd!

Je kan ook de dierenambulance bellen.. die kunnen misschien zelf niks doen, maar wel de oordelen en evt dat hun de dierenbescherming bellen.. die eigenaar is geen paard waard!!

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:08

Lcharlotte:
hier ben ik mee eens! de dierenbescherming is een dierenbescherming, ze moeten werken! dieren helpen en niet met een excuus komen om dat ze geen mensen hebben! ben je dan nou dierenbescherming of niet! kom nou..
dat is mijn mening

Liedje

Re:

Persoonlijk naar de eigenaar gaan ja en je niet laten afpieteeren door de dierbescherming
Ben benieuwd naar de foto's

Lottie84

Re:

Ga het niet zelf verzorgen, er moet een echte arts bij komen, jij kan een infectie niet voorkomen. Echt, ik ken de dierenbeescherming, pak ze eens flink aan (zoals het met een paardje ook soms moet gebeuren ) Dan komen ze wel! Je moet goed mondig zijn.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:09

De dierenambulance komt niet voor vee (heb er zelf op gereden!)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:09

Heb je al foto's gemaakt van dat gat in haar hoofd?
Anders kun je toch met die foto's naar de dierenbescherming gaan,en laten zien,omdat de dierenbescherming toch niet naar dat paardje wil komen kijken?

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:10

Zou ook aangifte doen van verwaarlozing.. Hup foto's mee, en naar het bureau, je kan er nu nog wat aan doen, straks ben je misschien te laat. No time 2 waste..

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:12

echt heel triest hoor om zo,n beest rond te laten lopen, zulke mensen moeten geen beesten nemen.

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:16

Ik heb de foto's, en ga ze nu uploaden. me ma gaat ze morgen bij haar bedrijf uitprinten. en dan gaan we langs de politie. op de foto's is het niet heel erg duidelijk, maar het is een enorm diep gat! heeeeel diep!
Ik ga het niet zelf verzorgen. geen idee hoe ik dit ooit KAN verzorgen!
ik zou zeggen: kijk zelf!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:17

Nee, ik zou er ook niet zelf aan gaan zitten, kan je alleen maar moeilijkheden mee krijgen

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:19

Kijk zelf..? Ik zie geen foto's..

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:19

Ze is ze nog aan het uploaden..?

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:20

Ow oops, sorry..

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:21

jeminee, ik zou er ook niet zelf aan gaan zitten dat is waarschijnlijk strafbaar, ma tog, je handen gaan wel jeuken natuurlijk.

*wacht op foto's*

Moirsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:22

jeeje,,, dat zo iets gebeurt...
Misschiet toch nog eens proberen

*wacht op foto's*

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:23

De dierenbescherming is een clubje van niks, hobbyisten. Je kan beter de politie bellen. Die bellen dan de Landelijke inspectiedienst dierenbescherming (ja, da's wat anders) en die kunnen evt. maatregelen nemen.

N.b. is het wel een verwonding of is het bijv. droes? 'k Zou er maar niet te dicht bijkomen...straks besmet je je eigen paard.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:24

ik wacht wel af.
Maar misschien kun idegeval zorgen dat de merrie in een schone omgeving staat.
Dat de wond minder snel ontsteken