Ginger heeft allemaal plekjes aan de binnenkant van haar achterbeen. Het zijn voornamelijk kleine wondjes en bovenaan het been aan de binnenkant zitten een soort scheurtjes. De huid is ook erg droog. Ze heeft dit elk jaar wel een keer rond deze tijd. Kan dit te maken hebben met de dracht of misschien met het verse gras, of gewoon de tijd van het jaar. En wat kan ik eraan doen? Ik zat zelf te denken om er vaseline of uierzalf op te smeren om het droge tegen te gaan. Ik hoop dat iemand tips heeft of weet waar dit door komt.
Het zou met een virusje te maken kunnen hebben. Ik zou het goed schoon ouden en even de Da erbij halen En bij andere paarden uit de buurt houden, voor als het besmettelijk is
ja ze staat wel veel te stampen met haar achterbenen en ze probeert geregeld te schuren, maar ze heeft ook last van mok dus ik weet niet waar ze precies jeuk van heeft.
Bij mijn paard jeukt het ook best wel. Ik heb nu een soort spul wat er 2 of 3 keer per dag op moet, en de korstjes moeten er worden afgehaald. Het helpt wel Ik zou even aan de dierenarts vragen, die weet vast beter wat het is, en heeft er misschien iets tegen
Het klinkt verdacht veel als schurft, kleine mijtjes die gangen graven, voornamelijk op die plek en daar eitjes leggen, jeukt ontzettend en is behoorlijk hardnekkig. Mijn paard heeft het ook gehad, meer info via PM.
Als ik het zo hoor doe je er verstandig aan even je DA te contacten.