plekjes binnekant achterbeen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

plekjes binnekant achterbeen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:08

Ginger heeft allemaal plekjes aan de binnenkant van haar achterbeen. Het zijn voornamelijk kleine wondjes en bovenaan het been aan de binnenkant zitten een soort scheurtjes. De huid is ook erg droog. Ze heeft dit elk jaar wel een keer rond deze tijd. Kan dit te maken hebben met de dracht of misschien met het verse gras, of gewoon de tijd van het jaar. En wat kan ik eraan doen? Ik zat zelf te denken om er vaseline of uierzalf op te smeren om het droge tegen te gaan. Ik hoop dat iemand tips heeft of weet waar dit door komt.

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:09

Waar zit het precies?
Al het onderaan het been zit dan zouden het ook nog wel plekjes kunnen zijn omdat ze strijkt met haar achterbenen?

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 13:11

het zit echt van onder tot bovenaan in de lies (als dat bij een paard tenminste de lies is).

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:02

Het zou met een virusje te maken kunnen hebben. Ik zou het goed schoon ouden en even de Da erbij halen En bij andere paarden uit de buurt houden, voor als het besmettelijk is

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:56

ik denk niet dat het besmettelijk is, want ze heeft het al eerder gehad en het is nooit overgegaan op andere paarden.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:30

Mijn paard heeft ook plekjes op dezelfde plekken, en vorig jaar had ze dit ook al.
Bij haar is het een soort parasiet die de plekjes veroorzaakt.

Staat ze trouwens ook te jeuken?

Ik zou eens even aan de DA vragen.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 20:45

ja ze staat wel veel te stampen met haar achterbenen en ze probeert geregeld te schuren, maar ze heeft ook last van mok dus ik weet niet waar ze precies jeuk van heeft.

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:45

Bij mijn paard jeukt het ook best wel. Ik heb nu een soort spul wat er 2 of 3 keer per dag op moet, en de korstjes moeten er worden afgehaald. Het helpt wel
Ik zou even aan de dierenarts vragen, die weet vast beter wat het is, en heeft er misschien iets tegen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:38

Het klinkt verdacht veel als schurft, kleine mijtjes die gangen graven, voornamelijk op die plek en daar eitjes leggen, jeukt ontzettend en is behoorlijk hardnekkig. Mijn paard heeft het ook gehad, meer info via PM.

Als ik het zo hoor doe je er verstandig aan even je DA te contacten.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:40

Ja, ik zou toch ook even de DA bellen. Wellicht een virusje of schurft.... Goed behandelbaar als je weet wat het is.