Spierbevangen/henstig/luchtzuigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindsyImmie

Spierbevangen/henstig/luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:05

Even een heel aparte vraag.

Image is 2 jaar geleden voor het eerst spierbevangen geraakt. Sinds die tijd heeft dit nog zo'n 4x meegemaakt.

We houden ons precies aan de regels van het spierbevangen zijn en ik heb er denk ik alles al over gelezen...

Nou was ze gisteren weer onwijs stijf (ik er niet, maar andere bijrijdster was er wel) en vertoonde ze alle symptonen van spierbevangen zijn. Vandaag ben ik gaan kijken en ze was nog steeds er stijf, spierpijn over haar gehele lichaam, maar ze kon wel lopen en ze was opgewekt en behoorlijk fit.

Nou is het dus vreemd omdat ze alle dagen beweging heeft gehad, gewoon haar eten had gehad (niet meer of minder dan anders) en er dus eigenlijk helemaal niks afwijkends is gebeurd.

Maar toch vertoond ze alle symptonen van spierbevangenheid/maandagziekte/tying-up.

Wél is ze ONWIJS hengstig en de laatste keer dat ze spierbevangen was, was ze ook erg hengstig. Kan er een verband zijn tussen hengstig zijn en spierbevangenheid? Ik heb er nog nooit wat over gehoord... maar zou het niet kunnen dat ze bepaalde hormonen ook die symptonen gaat vertonen?

Daarnaast zuigt ze ook lucht... het lijkt me zeeeeeeeeer onwaarschijnlijk dat dit hier iets mee te maken heeft... maar toch...

Mocht iemand een geval van spierbevangenheid/maandagziekte/tying-up mee hebben gemaakt waar het hengstig zijn of het luchtzuigen hier iets mee te maken had... laat het me weten! Of weet iemand waar ik hier over kan lezen o.i.d. ... want ik ga toch twijfelen of ik toch niet alles wist wat er bekend was.