Castreren...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Castreren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:53

Mijn 4 jarige hengst was eigenlijk altijd super lief en braaf ook bij merries in de buurt, maar de laatste 2 weken wordt hij eigenlijk heel moeilijk. Heeft nu interresse voor merries en breekt eigenlijk de hele stal af. Rijden waarbij een merrie een aantal weilanden verderop staat lukt nu bijna niet meer. dus hebben we besloten om hem dan nu toch maar te castreren. Alleen aangezien ik alweer wedstrijden opgegeven heb, moeten we even goed kijken wanneer. Maar nu was mijn vraag als ik hem ga castreren hoelang moet ie dan op rust staan, dat ik niet kan rijden?

Groetjes afke

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:56

Mijn pony heb ik staand laten helpen en een week later hebben we al weer gereden

een paardje van me vriendin heeft 1 dag stil gestaan en toen heeft ze al wee rlekker stap ritje gereden ligt aan het paard

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:34

Aan je verhaal te horen is hij nu niet te rijden met merries in de buurt. Met wedstrijden zullen er ook vast (hengstige?) merries aanwezig zijn. Misschien is het dan handig om wat wedstrijden af te zeggen? Je kan niet vantevoren weten hoelang het herstel duurt. Bij sommige paarden is het 2 weken, anderen hebben bijv 6-9 weken nodig. Hangt er natuurlijk ook vanaf of hij daarna last krijgt van ontstekingsreacties enz.

Buggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 13:10

ja, ik heb pas over 4 weken weer een wedstrijd maar het hangt er inderdaad vanaf dan. Woensdag moet ik nog met hem examen van de orun rijden en dan word hij donderdag gecastreerd.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:21

Verschilt per paard hoe lang je niet kunt rijden. De ene kan al na een paar dagen worden bereden, de andere misschien pas na 2 weken. Ligt dus echt aan je paard.
Als hij gecastreerd is, elke dag een straal koud water eroverheen laten lopen en beetje in beweging houden, dan zwelt het niet zo op en heelt het goed. Verder een schone stal, ook belangrijk. Succes!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:54

Er zijn onlangs diverse castratietopics geweest. Kijk daar even naar. Hier een slotje.