Op welke manier laten jullie je paard castereren!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Op welke manier laten jullie je paard castereren!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:34

Ik wil mijn driejarige hengst laten castereren, meestal laat ik het door de liezen doen, maar dan zijn de hengsten wat ouder.. en ik vind het opstaan na de casteratie altijd weer spannend..
Dus mijn vraag wat is jullie ervaring met liggend, staand of op wat voor manier dan ook...

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:54

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:57

ik heb mijn drie-jarige ook staand laten castreren, nog niet zo heel lang geleden en ben daar erg tevreden over! alles is naar wens verlopen!!!

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:39

nico1982 schreef:
ik heb mijn drie-jarige ook staand laten castreren, nog niet zo heel lang geleden en ben daar erg tevreden over! alles is naar wens verlopen!!!

En nu is hij al zadelmak zag ik ... leuk paard hoor

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:59

Kajanus schreef:
nico1982 schreef:

En nu is hij al zadelmak zag ik ... leuk paard hoor

klopt!!! hij heeft twee weekjes rust gehad en toen hebben we hem beleerd!!! best snel, maar hij had ook gewoon helemaal niks geen last van de castratie

heb jij al een keus gemaakt welk soort castratie je wilt?

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:45

Ik ga morgen Emmeloord bellen en ga het eens vragen wat ze allemaal doen.. ik zou hem wel liggend willen, maar niet helemaal op de tafel .. en na de casteratie dan gaat hij eerst een paar maanden het land in hier thuis en dan ga ik hem zadelmak laten maken... en dan rijden ..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:52

staand.. of liggend in de wei
Op tafel heb je zon groot narcose risico.. dat ga ik voor een narcose niet lopen
Hoewel het staand ook wel eens mega mis gaat..

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:10

CarpeDiem schreef:
staand.. of liggend in de wei
Op tafel heb je zon groot narcose risico.. dat ga ik voor een narcose niet lopen
Hoewel het staand ook wel eens mega mis gaat..

Tegen die narcose zie ik dus ook op, en ja je weet het natuurlijk nooit of dat het mis gaat.. laten we maar hopen van niet .. en om het hier thuis te doen vind ik dus te eng, als er dan wat mis gaat dan moet je misschien alsnog naar de kliniek ..

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:49

Ik zet hier een slotje. Er heeft wekelijks een castratietopic op medisch gestaan. Even terugbladeren en je hebt heel veel antwoorden.