van veel bewiging naar weinig beweging:?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

van veel bewiging naar weinig beweging:?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:03

hoi ik had eeen vraag.

hiervoor reed ik altijd een welsh 5dagen in de week en een ander meisje 2 dagen in de week. maar ik werd te groot voor dat we4lshje dus ben ik naar een paard gegaan. soms longeer ik de welsh nog wel eens maar niet erg vaak. heb weinig tijd en als ik tijd heb ben ik liever met mijn verzorgpaard bezig. dus ik longeer of ik wandel meestal maar 1 keer per week(ook niet altijd). en dan is er nog een ander verzorgertje die dgoet hem 2dagen in de week maar meestal komt of rijd die maar 1 dag.
en dat is op zaterdag of maandag en zondag wandel/longeer ik dan en op vrijdag word die ook gereden door een ander meisje.

maar nou bijt die heel ze box kapot van verveling en een likste4en en bal helpen maar wat vinden julie er van dat die opeenz zo weinig aandacht krijgt en weet er iemand en oplosing voor box bijten

kus

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:07

hej kim.

Wat vervelend zeg.
Misschien kan je bij hypo een middeltje kopen en dat op de box smeren zodat de box vies smaakt. Volgens mij moet zo iets bestaan.

gr en kus
vera

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:08

sambal gebruiken vinden ze echt smerig

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:12

marleen_usar schreef:
sambal gebruiken vinden ze echt smerig

jah dat is een goede die kan ik proberen
gaat dalijk gelijk een pot sambel kidnappen

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:18

Vera W en Marleen-Usar ik snap niet dat jullie met zo'n oplossing kunnen komen. Verdiep je je dan helemaal niet in het paard zelf?

Kimmie geeft duidelijk aan dat het paard pas is begonnen met het bijten in zijn box nadat hij van 5 dagen per week bereden te worden naar 2 dagen beweging is gegaan.

Het paard doet dit dus uit pure verveling en dat moet opgelost worden! ipv aan symtoombestrijding te gaan doen.

Dus op de vraag van TS terug te komen wat vinden jullie er van dat hij opeens zo weinig aandacht krijgt. Ik vind dat schandalig als je een paard hebt moet je er gewoon aandacht aan besteden.

Nu las ik wel dat het niet je eigen paard is. Dus is dit de verantwoording van de eigenaar. Misschien wil hij geen nieuwe verzorgster erbij omdat hij denkt dat jij dat niet leuk vind omdat jij eerst voor de pony zorgde. Maar volgens mij kan je het beste met de eigenaar gaan praten dat je niet genoeg tijd hebt voor de pony nu je ook het paard verzorgd en dat het jou wel goed lijkt als hij er een meisje voor de pony gaat bijzoeken.

Oplossing lijkt mij duidelijk

Luckystory

Re: van veel bewiging naar weinig beweging:?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:24

Ik ben volkomen akkoord met Lindsey!

Verder: Kan hij niet op de wei? En verder zou ik hem voldoende hooi geven. Daar kan hij een hele dag op knabbelen. Dan is hij ook bezig.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:28

@ lindsey

ik vind eigenlijk wel dat je helemaal gelijk heb want het moet ook plezierig blijven voor de pony zelf. maar ik heb het er met de eigenaar over gehad. maar dat is juist het probleem hij wil geen nieuwe verzorgsters meer. want die welsh hebt er 2 dat paard wat ik doet doe iuk dan ook samen met een meisje en en dan nog 1 en daar heeft die 1 verzorgster voor.

dus totaal zijn we al met zijn 5en
met pijn en moeite heb ik toen ook mijn vriendin er maar tussen gekregen en het lkukt echt niet hem ober te halen.

dus nu weet ik het niet meer

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:42

Luckystory schreef:
Ik ben volkomen akkoord met Lindsey!

Verder: Kan hij niet op de wei? En verder zou ik hem voldoende hooi geven. Daar kan hij een hele dag op knabbelen. Dan is hij ook bezig.

ij krijgt van de stal eigenaar 3 keer per dag hooi. maar hij staat nu ook wer op de wei maar ik merk als ik s'avonds weer in zijn staql zet en ik een uurtje later weer komt dat die dan weer bijt. gewoon uit pure verveling

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:54

Ik ben het meisje dat hem op vrijdag doe, ik probeer hem echt dan altijd te ''vermaken'' laat maar zeggen..
En door de weeks mag ik voor de rest niet naar de paarden.
Alhoewel ik het graag wil.. Ik ben van plan, om zo'n speelbal in zijn stal te hangen.. IK weet niet óf het gaat helpen.. maarja.. ik moet toch íets doen..

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:57

Ik zou gewoon een leuk verzorgstertje zoeken die de pony veel aandacht kan geven! Misschien veel leuker voor het beestje dan eimand die maar 2 keer per week komt!

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:09

Kimmie_girl schreef:
Ik zou gewoon een leuk verzorgstertje zoeken die de pony veel aandacht kan geven! Misschien veel leuker voor het beestje dan eimand die maar 2 keer per week komt!

jah nou ik kan het nog eebn keer proberen te overleggen want zou kan het niet langen.
hij belooft ook al heelang een karretje voor hem maar er komt nix van

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:10

is die betuigt dan , dan zal dat een mooie uitkomst bieden...

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:21

@ kimmie_girl hij heft wel al een aantal keren voor een kar gestaan. maar heeft nu een tijd niet gedaan omdat er geen wagen meer was. maar hij verleert het nooit. we zulleen kunnen eofenen.

maar jmmr ik ken niemand met een goedkoop karretje te koop

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:29

een karretje biedt wel een oplossing voor het ik ben te groot probleem, maar het ik heb geen tijd probleem is hier niet mee opgelost.

Als je geen tijd hebt om de pony te longeren heb je ook geen tijd om met het karretje te gaan rijden.

Nirvje waarom mag je van je ouders door de weeks niet naar het paard?

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:39

@ lindsey nou dat klopt wat jij zegt maar deels is het wel opgelost want dan andere vind zichzelf ook te groo t worden en als ze een karretje heeft dan komt ze waarschijlijk vaker dus lost het een klein beetjwe op

CindySarina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:49

ik ben het wel eens met lindsey

Dudette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:54

@ Lindsey:
Dat komt doordat ik té slecht voor school sta.. en doordat ze vinden dat het stinkt..

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 11:59

Hej.
je zou een verzorgster voor die pony kunnen zoeken die hem wel regelmatig rijd enzo.
Dan krijgt die alsnog z'n beweging en kan jij je richten op je paardje en soms even bij dat welshje komen koekeloeren.
Succes!

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 12:01

haha

@ zigomar`7 dat is juist het grootdte probleem dat wil de eigeaar niet

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:03

Ik kan me voorstellen dat de eigenaar niet 5 verschillende verzorgers wil hebben, maar waarom heeft hij dan een paard. Als je zelf als eigenaar geen tijd of zin hebt om je paard te verzorgen moet je of verkopen of fatsoenlijk laten verzorgen.

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 12:17

marleen_usar schreef:
Ik kan me voorstellen dat de eigenaar niet 5 verschillende verzorgers wil hebben, maar waarom heeft hij dan een paard. Als je zelf als eigenaar geen tijd of zin hebt om je paard te verzorgen moet je of verkopen of fatsoenlijk laten verzorgen.

nou kijk het is wel rrn man die echt heel veel om zijn paarden geeft.
vroeger reed die ook altijd en nu nog meaar heel soms meestal als hij genoe g tijd heeft gaan we lekker met de kar weg.
maar de reden waarom hij zelf niet meer rijd omdat hij een beroerte heeft gehad en daarom nog steeds problemen met zijn hart heeft.

hij heeft toendertijd zijn paarden verkocht maar van dezxe 2 miste die zo erg dat hij ze weer terug gekocht hgeeft.
en die pony heeft hij er bij genomen voor de grap en soms om kinderfeestje mee te doen

kus

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 16:48

heeft iemand nog andere oplossingen bhalve een nieuw verzorgertje erbij?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:19

je paardje op de wei zetten met een vriendje. Dan vervelen ze zich echt niet hoor en geeft ie zichzelf ook meer beweging en hoef je niet zo veel meer te rijden.

Kimberleij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 10:25

hij staat nou sinds voirigen week op de wwei maar meestal zondert die zich en beetje af omdat het maar een kliene pony is en de rest allemaal griote.

maar misschien komt dar nog veranderring in.

kus

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:48

Ik kan me voorstellen dat de eigenaar niet het hele erf vol met verzorgsters wil hebben, maar zo te horen staat het paardje nu maar een beetje te verpieteren en dat is ook niet de bedoeling. Ik zou toch zeggen: of iemand die weinig komt zoekt een verzorgster die WEL elke dag kan komen en stopt er zelf mee, in belang van het paardje of jullie bespreken het eens met alle verzorgsters samen en verdelen de dagen zodat er gewoon elke dag iemand met die pony aan de gang is. Het is toch te gek dat jullie met vijf verzorgsters zijn en dat er dan nog een pony staat te verpieteren?