Hengstig en nu

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Hengstig en nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 21:35

Ik heb nu een paardje die contenu hengstig is
ze is ook best sagie ze trapt leterlijk vreemde de wei uit nu

wat voeren jullie je merrie tegen hengstig heid
ze hoeft geen veulens meer te krijgen dus kun je iets laten spuiten door de da ?

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 08:47

de da heeft inderdaad middelen tegen de hengstigheid,vaak een siroop of poeder voor over het voer.
laat eerst je merrie nakijken voor de oorzaak van de hengstigheid.
bij de paardendrogist zijn ook middelen te krijgen maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
succes

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:18

Je kunt informeren naar Regumate. Kost wel een paar centen, en is ook gevaarlijk voor je eigen cyclus. Dus mocht je dat kopen moet je wel opletten dat je handschoenen ed aanhebt

Verder zou je de eierstokken kunnen laten weghalen, maar dan praat je én over een groot risico én over een flinke kostenpost..

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:35

Ze is op zich wel helemaal na gekeeken door de da
de eiestoken weg hallen heb ik wel aan lopen denken maar dat wil ik als laaste als verder niks helpt

mammaslamma

Re: Hengstig en nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 14:16

Regumate werkt prima, onze shet krijgt het nu sinds een maand en geen problemen meer!
Ik geef het de ergste maanden, dus april, mei en juni, daarna stop ik ermee, het zijn toch hormonen...
De rusat is bij ons weergekeerd, geen gegeil meer van mijn ruin naar haar toe, werd er stapel van, en bijkomend voordeel is, dat de andere merrie nu ook niet opvallend hengstig is, terwijl zij het niet krijgt.
Ik betaal voor 150 ml, is voor 40 dagen ongeveer, rond de 35 euro!