Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Myrtje_ schreef:Heb ooit gehoord dat ze van aardappels koliek kunnen krijgen..
kathinka schreef:nu hoor ik wel wat iedereen geeft maar weet ik nog niet wat daarvan gezond voor m'n paard is en wat niet. (buitenom de aardappel dan)
[***] schreef:Ik geef in de winter voerwortels en verder eigenlijk niks. Soms een appel ofzo maar er is niet voor niets paardenvoer uitgevonden. Vinden jullie het niet eng om je paard te voeren met dingen waarvan je helemaal niet weet of het goed is? Nog afgezien van de hoeveelheid bestrijdingsmiddelen die op de schil van oa mandarijnen e.d. zitten?

Kyona schreef:Voor gevoelige paarden (bijv. voor hoefbevangenheid) is het gevaarlijk om fruit te geven ivm de fruitzuren. Banaan is een uitzondering, dit mogen ze wel. Laat die van mij daar nu helemaal dol op zijn! Dus hij krijgt regelmatig 0,5 tot 1 banaan.
Maar mijne krijgt na het eten altijd fruit.. Of het nou een banaan, een appel, een mandarijn of een wortel is. Vind hij gewoon heerlijk.. Ananas heb ik een tijd geleden ook eens geprobeerd maar dat vond hij niet lekker