'Bult' in nek..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

'Bult' in nek..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 12:40

Wij hebben een tijdje terug mijn pony teruggekocht. Ze was verkocht, maar het meisje kon haar niet aan.

Ze (de pony) was ook heel erg hengstig, en die mensen konden daar niet mee omgaan. Dus hadden ze de d.a. gebeld, en die had vanalles geconstanteerd (ik weet niet eens wat..) en haar een boel spuiten in haar nek gegeven.

Vervolgens kreeg ze ook nog een aantal keer de prikpil (ofzo) in haar nek.
Nu heeft ze dus een hele verdikking. Ik dacht dat het wel weg zou gaan, maar het zit er nu al bijna 3 maanden!!
Ik begin me toch wat zorgen te maken..
Ze heeft er verder geen pijn van als je eraan zit, maar ze heeft nu wel heel veel moeite met de stelling en buiging.

Weet iemand wat het is (ik denk vochtophoping) en kun je er iets aan (laten) doen?

_Karlijn

Re: 'Bult' in nek..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 13:51

Het zou best kunnen wat jij denkt, een vochtophoping. Aangezien jij zegt dat ze een heleboel spuiten heeft gekregen.
Mijn vriendin heeft suikerziekte, en die moet elke dag spuiten in d'r been. Op een gegeven moment komt daar ook een hele grote pijnlijke bult te zitten, een ophoping insuline als het ware. Dan gaat ze naar het ziekenhuis ofzo, en dan word het weggeprikt geloof ik. Ik zou de DA er toch wel even bij halen...

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 07:33

Wij hebben eens een paard gehad met aderontsteking. Dat kwam geloof ik door verkeerd of te veel prikken op dezelfde plek maar weet het niet zeker, is al lang geleden. Ik zou even de DA erbij halen. Het zou ook een ander soort ontsteking kunnen zijn, en als het al zo lang duurt kun je beter even laten kijken denk ik.