dikke zomervacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

dikke zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:21

Mijn pony krijgt sinds vorig jaar geen zomervacht meer. Het is een new forest merrie van bijna 14 jaar. Ik heb haar inmiddels bijna 11 jaar en de eerste jaren heeft ze zomers altijd een normale dunne vacht gekregen.

De laatste 4 jaar begon ze steeds eerder met het aanmaken van de wintervacht. Twee jaar geleden kreeg ze in juli alweer een wintervacht.

Vorig jaar heeft ze voor het eerst helemaal geen dunne zomervacht gehad. Ze heeft wel ontzettend verhaard na de winter maar de vacht die voor het winterhaar in de plaats kwam was alsnog heel lang en dik.

Het haar glanst wel heel mooi maar het is gewoon erg lang. Ze heeft er 's zomers wel last van omdat ze het bloedheet krijgt en veel zweet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

ellepel

Re: dikke zomervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:01

het kan de ziekte van Cushing zijn.

even op google zoeken dan krijg je wel info, bij cushing maken paarden namelijk een hele lange vacht aan die bovendien vaak ook nog krult.

via een bloedonderzoek door je veearts is dat na te kijken,zowiezo lijkt me dat wel handig want er kan ook hormonaal iets in de war zijn waardoor ze zo'n lange vacht aanmaakt.