heel veel snot + zwaar hijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

princess69

heel veel snot + zwaar hijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 16:11

Hoi,
Mijn vzpaardje heeft na het werken dikwijls heel veel wit snot in de neus ( dus het is groen/geel ) en hijgt heel zwaar. Zou ik niet beter vragen aan de eigenaars om de dierenarts eens langs te laten komen? Want soms pompt ze zelfs al na 10 minuutjes..

quinoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:27

Nou zou ik zeker even naar laten kijken, lijkt me niet goed toe. Misschien iets met de luchtwegen of cornage o.i.d.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:30

Ik zal zeker even met de eigenaren gaan praten, heeft ze verder wel een goede conditie?
Het zou idd iets met de luchtwegen kunnen zijn. Ik hoop voor je dat je er nog optijd bij bent , en dat het niets chronisch is. Succes ermee!!

steffie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:01

dierenarts bijhalen! zeker in deze tijd van het jaar, komt dit toch niet voor.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:42

Ik zou eerst maar eens stoppen met werken.
Door het virus heeft je paard al minder energie en als je daar nu ook aanspraak op maakt, zal ze minder snel herstellen.
Vrijbewegen is goed, maar niet teveel en niet buiten adem laten raken.
En........ik zou de DA erbij halen.

Vonnie84

Re: heel veel snot + zwaar hijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:57

princess69 schreef:
Hoi,
Mijn vzpaardje heeft na het werken dikwijls heel veel wit snot in de neus ( dus het is groen/geel ) en hijgt heel zwaar. Zou ik niet beter vragen aan de eigenaars om de dierenarts eens langs te laten komen? Want soms pompt ze zelfs al na 10 minuutjes..

Welke kleur heeft de snot nou? Waterig wit, geel of groen? En hoe is de conditie van je paard? Want een paard zonder conditie die je opeens zwaar aan het werk zet, kan ook goed buiten adem zijn.
Hoest het paard ook?
Als er echt groene of gele snot uit komt en de conditie was voorheen gewoon goed, dan moet je zo snel mogelijk een DA laten komen!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 19:14

Ehm ze hoest niet nee en in het begin is het wat waterachtig, doorzichtig, later word het wit..ik heb al egzegd aan de eigenaar dat ze eens een dierenarts er moet laten bijhalen..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:22

Een beetje waterig wit? Of een wat dikkere substantie? (ja sorry hoor).
Want gewoon doorzichtig vocht met een beetje wit is gewoon normaal.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:03

IN het begin is het gewoon waterachtig, doorzichtig, net of er wat regendruppels uit haar neus druppen. Daarnaa wat waterachtig wit en na een uur intensief werken is het echt wit. Beter kan ik het niet uitleggen

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:53

zoweizo de Da erbij halen en zéker als het paard in kwestie op pension staat, kwestie van besmettingsgevaar..

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:37

Dierenarts halen! Zeker als het wat langer duurt en als er snot in het spel is en de conditie vermindert. Longen zijn kwetsbaar en bij niet behandelen en heb je grote kans op blijvende problemen.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:39

hoe oud is ie?
als ie jong is kan het misschien wel droes zijn?

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:46

dit kan wel een infectie aan de luchtwegen zijn,hebben een aantal paarden bij onze manege laatst ook gehad,als je een da erbij haalt krijgt je paard wat zodat ie zich snel wat prettiger voelt.

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:10

image heeft dit eigenlijk bijna altijd... ook soms als we gewoon hebben gestapt en ze zich druk heeft gemaakt.. dierenarts heeft er nooit problemem in gezien...

ze is gewoon een snottebel denk ik

De ene keer als ze hard aan het werk is geweest is er niks aan de hand, maar zodra ze gek gaat doen en zich druk maakt dan gaat ze snotteren...