bulten met vocht op de knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littlee_one

bulten met vocht op de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 19:10

Mijn paard heeft sinds vorige week 2 bulten met vocht op zijn knie. gewoon helemaal dicht. hij is heel erg kreupel omdat die bulten gewoon erg zeer doen als hij loopt. ik spuit hem nu 2x per dag af en doe er dan een verband overheen. maar er zit gewoon geen verbetering in helemaal NIKS!. de da zei gewoon afspuiten en lopen.gister had k hem even in de paddoch gezet een halfuurtje en heeft ie zichzelf helemaal in het zweet gerend egt SUPER slecht voor dat been maargoed. va nu af aan alleen maar stappen buiten. Maar heeft iemand nog verdere tips wat ik kan doen? en moet hij na een week niet aan de antibiotica?
groetjes

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:18

hoi,

hoe komt hij aan die bulten?

groetjes,
Linda

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:28

Wat voor bulten zijn het precies? En zoals Linda al vroeg: Hoe komt hij aan die bulten?
Zijn het galbulten of is het en ophoping van vocht op het bot?

Ik denk dat lopen op de harde weg het beste is, ongeveer een half uurtje, 2 keer per dag. Als ie erg onrustig is aan de hand, kan je het natuurlijk ook gewoon onder het zadel doen. Dit maak dat er meer bloedcirculatie is in het been, waardoor de bultjes minder kunnen worden. Je moet hem wel blijven laten bewegen! Stilstand is achteruitgang.
Afspuiten helpt niets. Alleen voor het oog wordt het misschien minder.

Veel succes !!

Littlee_one

Re: bulten met vocht op de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 18:00

oke bedankt. ja een vochtophoping op de knie 2 bulten je kunt ze gewoon indrukken enz.. tis nu al een week en word niet egt minder .
spuit t af idd.. hoe hij deraan komt is niet duidelijk maar waarschijnlijk omdat ie altijd zo ontichelijk tegen de deur trapt als ie eten krijgt.
dus stappen op afsfalt? maar kan dat gewoon onder het zadel want hij is wel kreupel doordat ie telkens als ie die knie beweegt die bulten heel zeer doen.
gr

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:38

Ohh.. Hmm.. da's dan wel wat minder.. Ik denk dat je het dan niet beter maakt door erop te zitten.
Ga, als het nog een week zo is, naar een paardenkliniek. Die hebben zo gevonden wat er aan de hand is. Als het al een week zo is, en niet minder, misschien wel slechter wordt, lijkt het me toch een beetje eng worden.
Heel veel succes! Komt goed . Alleen je moet er wat werk van maken.

Littlee_one

Re: bulten met vocht op de knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 10:29

whahaha werk vn maken. ik ben sinds vorige week woensdag elke dag dat pokkeneind naar stal gefietst om hem aftespuiten en te gaan lopen maar ik zag gister dat t wat minder werd. nog ff gelopen op t asfalt ik ga er nog niet opzitten vind ik te riskant als het woensdag nog niet over is/of iig beter gaat. dan belk ik de dierenarts weer

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 07:15

Blij dat het beter gaat .. Tsja, als je een paard hebt, heb je ervoor gekozen hem te verzorgen toch? Ook al is het zo'n pokkeneind fietsen ... Heb je geen brommertje ?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:33

Sammie_44@ Jij zei dat afspuiten niet helpt, misschien alleen voor het oog. Ik kan je vertellen dat afspuiten wel degelijk nuttig is.
Koud water helpt bij een goede doorbloeding, als er in die vocht op hoping vooral bestaat uit afvalstoffen dan zullen deze sneller worden wegvervoert uit het lichaam en zal de de ophoping sneller wegtrekken

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 08:59

Klopt, het is waar wat je zegt. Je moet dan minstens 15 minuten afspuiten per dag.
Alleen na een paar uur is het weer even dik als voorheen.

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:41

mijn paard heeft ook een soort van bultje op zn knie achter, vermoedelijk ook vocht. dit heeft hij al erg lang, voordat ik hem kreeg zelfs al, maar ik merk er niks van, hij loopt niet kreupel oid.

afspuiten helpt idd, zoals RicardoOpa al zei

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:47

@ Niceboy16: Zullen dat geen galletjes zijn? Heeft mijn paard namelijk ook. Betekend dat het been eens een keer overbelast is geweest of dat de benen gewoon niet zo "hard" zijn.

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:26

@sammie_44.. zou kunnen jaa...

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:07

heb je misschien een foto ervan?
succes ermee... als het te lang dik blijft zou ik een foto laten maken of een scan.. zodat je weet wat er nou precies aan de hand is..