Mijn paardje heeft een allergie aan hooi en ben dus nu eens alle alternatieven aan het bekijken.
Ik geef al bieten bij..is dat ook ruwvoer?
srr, als het een domme vraag is
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar is wel duurder en je moet oppassen dat de geopende pak binnen 2 weken op gaat, want kuil schimmelt sneller dan hooi. Als jou paard allergisch is voor stof zou ik dat kiezen. 
Tifa schreef:Als ze allergisch voor stof is, kan je het hooi in zo'n hooinet doen, en dan even ( ongeveer 2,5 uur ofzo ) laten weken in een emmer water, doen ze bij onze buren ook. En eentje van ons er ook allergisch voor, krijgt dan iets aan haar longen en gaat heel erg hoesten, dan kan je kuil nemen, doen wij ook.

Voor een paard is het beste om de over de hele dag verspreid wat te eten te hebben, en ruwvoer doen ze lekker lang mee dus dat is eigenlijk ideaal.
Na 10 minuten kun je het al voeren. Zoals Miirthe al zei, zullen de voedingsstoffen zich in het water opnemen, de reden dat je het hooi in het water doet is om het stoffen te verkoemn