hele keel kapot geschuurd, zomereczeëm?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ktink

hele keel kapot geschuurd, zomereczeëm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:28

Hee hallo!

Ik ging gister naar mijn top Fjord kijken, bleek ze haar hele keel kapot geschuurd te hebben .
Ze heeft (helaas) elke zomer last van zomereczeëm, maar dit heeft ze nog nooit gehad. Echt vanaf haar hoofd tot waar haar keel eindigd zal ik maar zeggen. Ik vind het echt heel appart, ze heeft namelijk nog niet of nouwelijks aan haar manen en staart geschuurd. Dus ik gister de dierenarst opbellen, en zeggen wat er aan de hand was, maar die was er echt van overtuigd dat het zomereczeëm was.
Ik vind het toch een beetje raar.
Hebben meer mensen hiermee ervaring? Wat denken jullie dat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Anonimo_h

Re: hele keel kapot geschuurd, zomereczeëm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:30

Heb je toevallig ook gekeken of het luizen zijn, want mijn pony begon ook bij haar keel te schuren toen ze luizen had.
En ik ken ook een pony die hele erge zomerexceem had, maar die heeft nooit bij dr keel geschuurd dus lijkt mij ook niet zo logisch dat het zomerexceem is, maar iig succes met het vinden wat het wel is.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 10:33

Ik heb wel gekeken, niets gevonden, maar niet echt duidelijk op luizen gezocht. Ik ga wel even goed kijken, dankje!

greylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:04

mijn jaarling deed het met verharen en nu is het over

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:43

hmm, ik vind het wel appart, het ergste verharen is nu al voorbij, en ze is al 15 en ze heeft het nooit eerder gehad. Ze staat bij de hengst in een landje, zou het hier mischien ook mee te maken kunnen hebben?