dikke kaak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_MijnTrots

dikke kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 21:16

heey allemaal,
ik zal het probleem even uitleggen:

vorig jaar is mn paardje verhuist naar een andere stalling.
ze mag nu weer full time het land op, swinters stond ze er al af en toe op als het mooi droog was, vorig jaar zomer stond ze ook op en was er niets aan de hand, of soms een klein beetje dikkig maar niet zorgwekkend. op de vorige stalling had ze nergens last van!!

wat er dan aan de hand is, geef ik even weer met een bewerkte foto, heb er namelijk zelf geen foto van
Afbeelding

als jaimie smorgens het land op gaat begint het met het rode gedeelte, dit zet zich op achter aan de kaak vast. als het erger word laat zeggen de avond of volgende dag dan word het blauwe ook dik.

als ik haar dan van het land af haal, en haar kuilgras geef en 2 uurtjes laat staan ( net hoe erg het is) trekt het weer weg.
of word het paarse gedeelte zichtbaar, alles zakt naar beneden, en het lijkt net alsof ze vocht ballonnetjes onder haar kaak heeft hangen.

wat ik nu doe is jaimie smorgens op het land zetten en smiddags, of savonds (net hoe erg het is) weer op stal met kuilgras ( uitloop stal)

weet iemand wat dit is? of wat er aan gedaan kan worden?
ik heb de dierenarts nog niet gebelt omdat het niet dodelijk is oid omdat het zelf weer weg trekt, alleen is het erg lastig omdat ze op deze manier het land niet op kan. probeer eerst deze weg en anders de da meer even bellen.
Laatst bijgewerkt door _MijnTrots op 26-04-06 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:18

wat sielig

Ik zou als ik jou was naar de DA gaan..

En als je dat niet wilt naar iemand die je kent en bekent is in paarden

veel succes hea !!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-06 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:39

staat er weinig of kort gras op het land?
Sommige paarden krijgen dit als er weinig gras op het land staat, als ze dan 's nacht op stal staan is het in de morgen weer weg.

Of

Het is een allergische reactie, mijn paard heeft het ook, die reageert erg op pollen. Ander land doet soms wonderen, maar de dikke kaken verdwijnen pas na een paar dagen, daaraan zie je meestal het verschil.

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:56

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:05

VSW --> MD.

Gezien idd recente bovenstaande topics hier een slotje