mijn paard heeeft 2 keer per jaar last van schuurplekken. hij schuurt zich hele maal open. bij zijn hoofd borst en kont. we hebben veel gedaan er aan bijvoordbeeld andere voer ,hem ingesmeert met een middel maar niks helpt. we weten niet als het een ziekte is of schimmel of beestjes. verder is hij gezond geen diaree of snotneusen.
heeft iemand dit ook of weet iemand wat je er aan kan doen want het is soms echt heel erg het is echt zielig voor mijn paard.
onsze shetlander had dat ook,e n die bleek toen we m hadden geschoren helemala vol te zitten met luizen... je kan het eens nakijken bij jou paard... vaak bij de maantop, schoft en staart...
Laat een dierenarts bloed prikken. Daar komt uit of het een ziekte is. Mijn paard schuurt in het weideseizoen heel zijn staart open tot bloedens toe. Ik heb nu een exzeemdeken gekocht met hele grote staartflap en spray iedere dag als hij op de wei is geweest exz-it op. Dat werkt heel goed, maar ik weet dus wel waar de jeuk van komt. Van de beestjes op de wei. Probeer daar dus eerst achter te komen door een aantal dingen uit te sluiten. Succes!
Mijn paard heeft nu schimmel. Dat is als je met je hand of borstel over gaat komen er kluifjes haar los. Dat het een kale plek is. Het is ook een beetje ruw. Je moet er wel mee oppassen want het is heel erg besmettelijk. Indd je moet goed kijken wat het is. Ik heb voor schimmel joduim ( geen idee hoe je het schrijft ) Om de 2 dagen het er gewoon op doen het is na ongeveer 1 week weg!
het kan bij de borst misschien van een deken komen? en de staart ja.. orisse die schuurt ook weleens een paar dagen achter mekaar opeens dr staart, en dan opeens weer niet....
Het paard van mn zusje had ook jeuk, bleek luis te zijn. 2x gewassen met spul van de dierenarts en hij heeft er geen last meer van gehad. Dus misschien toch even bellen met je DA
moet je hem insmeren met zwitsal shampoo,daar krijgen ze geen roos van en zorgt ervoor dat er geen jeuk meer is,die smeer je er gewoon op en laat je zitrten en die dag erop spoel je t eruit en droog makne en weer erin en probeer dat eens 1 weekje,bij ons zijn ze er zo allemaal van af gekomen!