kale plekjes met kleine zwarte puntjes/beestjes?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

kale plekjes met kleine zwarte puntjes/beestjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 20:35

Ik kwam vandaag bij mijn fjord en toen viel het mij op dat hij kale plekken tussen z'n achterbenen (rondom z'n geslachtsdeel) heeft (deze kale plekken had hij al wat langer) maar nu zie ik hem ook steeds wat met z'n staart zwiepen en hij trekt soms z'n achterbeen omhoog door de jeuk. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Er zitten ook zwarte puntjes op soms en er lopen hele kleine mini vliegjes op...kan dit een soort van luis of vlo zijn? Hij heeft dit volgens mij ook al wat tussen zijn voorbenen en heeft ook al wat langer op z'n rechterzij/flank een kaal plekje (wat ik eerst dacht dat dit van de dekensingel kwam). Ik wil er graag wat aan doen, ik ga morgenvroeg sowieso op tijd naar stal zodat ik even met de eigenaresse kan overleggen wat we het beste kunnen doen.....ivm besmetting Maar misschien kent iemand dit probleem???
P.s. Hij schuurt nu ook wat met z'n staart...dit kwam dacht ik doordat hij nu op stal is komen te staan ivm nieuwe plaats...hij gaat vanaf volgende week wel dag en nacht op de weide, maar zou dit staartschuren er ook mee te maken kunnen hebben?

Gr. Marjolein

Blend

Re: kale plekjes met kleine zwarte puntjes/beestjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:09

Hoe ziet het eruit rond zijn koker? Jij zegt zwarte puntjes maar zit dit echt in zijn haar gekleeft?
Mijn paard heeft ook een tijd dat zwarte gehad en dat was echt smeer van zijn koker. Misschien dat er daardoor ook vliegjes op af komen? Zo ja zijn koker beter schoon houden. Hoewel dat bij mijn paard erg moeilijk gaat kan er nog niet eens naar kijken. Maar nu sta ik op een stal waar wassen makkelijker gaat dus ook dat gedeelte beter verloopt. Kan nu teminste met een water slang aan de gang
De kale plekjes weet ik niet......

Ik doe maar een gok hoor dus kan dat ik helemaal fout zit!

steffie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:08

klinkt als luizen...