Bloedvergiftiging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wilke

Bloedvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 16:37

Hallo,

Mijn paardje heeft paar weekjes geleden bloedvergiftiging gehad.

Ze had een ontzettend dik been en kon niet meer opstaan en lopen = 40 graden koorts.

Dierenarts kwam en conclusie was bloedvergiftiging. Het was een akelig gezicht want ze was erg ziek. De dierenarts kwam een week lang , elke dag spuiten geven en koortsremmers. Gelukkig heeft ze het gehaald en ben ik weer rustig aan begonnen met rijden.

Ik ben benieuwd of er meerdere mensen zijn waarvan hun paard dit gehad heeft?

Ilonab

Re: Bloedvergiftiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:01

Mijn paardje heeft het ook gehad en hij was verschrikkelijk ziek ervan zijn temp liep tegen de 42 graden hij kon niet meer lopen rilde over zijn hele lijf en vanwege hoge koorts had hij ook nog buikpijn omdat op gegeven moment de darmen niet meer werken als een paard zulke hoge koorts heeft.

Ik ben heel erg geschrokken toen ik had hem pas 5 dagen en hij was 1,5 jaar oud hij heeft waarschijnlijk zijn kogel gestoten aan een roestige spijker toen hij bij de persoon stond waar ik hem toen van gekocht heb.

Het duurde bij hem in ieder geval erg lang voordat het hele been weer normaal was dus houd wel rekening mee dat het even kan duren.
In ieder geval heel veel succes met je paardje

Wilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:20

Dankje!

De DA had ook gezegt dat het lang zou duren. In haar been zit nog steeds vocht! Maar ben blij dat ze weer een beetje de oude word. Haar vacht gaat weer glanzen en ze gaat er weer beter uitzien

Ilonab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:02

Voordat het been van mijn ventje weer helemaal normaal was, was ik zo'n 4 maanden verder gelukkig was hij jong en hoefte hij alleen maar lekker in het land te lopen,dus qua training kan ik je niet vertellen hoe dat zou gaan.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:07

Mijn paard kreeg het na een operatie. De dag erna had hij bloedvergiftiging (Einschuß). Hij heeft ruim een week met een dik been gestaan en kon inderdaad geen stap verzetten, nog een week later zat er een groot abces. Erg naar allemaal om je paard zo te zien.
Na 2 maanden ben ik weer een keer rustig op mijn paard gaan stappen.