witte schilfertjes in singelstreek?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

witte schilfertjes in singelstreek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 10:16

Sinds een paar dagen heeft Astra net na haar voorbeen, bij de singelstreek, op allebei de kanten witte schilfertjes. Als je borstelt wordt het erger. Ze is er ook gevoelig aan. Het is alleen daar, nergens anders. Het wordt niet erger maar verbetert ook niet
Mijn vriend denkt dat het van de rui is, wat irritatie, maar dan zou het toch overal voorkomen?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:26

Het zou goed kunnen dat het drukkingen zijn. Dat zijn onderhuidse kneuzingen. Het komt doordat er op 1 plek te veel druk staat, denk aan een slecht passend zadel.

Er komen meestal schilferige bultjes die irritatie veroorzaken. Laat je zadel nakijken of het nog goed past. Koud water zorgt voor een sneller genezings proces

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 17:49

Zal zeker eens kijken naar het zadel, de plek ligt eigenlijk voor de singel, kan dat ook dan?

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:25

Hmm ligt eraan. Misschien dat jou singel een beetje verschuift tijdens het rijden, zoja dan zou het best wel kunnen. Anders zou het ook een schimmel zijn Heb je er anders een foto van. dat zou wat makkelijker zijn

steffie7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:09

is het niet gewoon opgedroogd zweet, wat je na het rijden niet goed hebt weggepoetst, of afgespoeld??

fransje23

Re: witte schilfertjes in singelstreek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:38

Cookie heeft het ook. Ik heb daar ook al eens een topic overgemaakt

deze:

viewtopic.php?f=3&t=496100&hilit=

Wie weet haal je daar wat tips uit?

Ik merk trouwens dat ze er nu ook weer last van heeft. Van de week hebb ik er voor de zekerheid imaverol op gedaan. Dit leek de vorige keer te helpen.

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:17

Bedankt! Het is nu aan het verminderen, het komt door de rui denk ik. Volgende keer gaan we het scheren.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:14

Als jij je paard scheert zal de rui alsnog komen. Die winter haren moeten er toch uit! Tenzij je het begin van de winter scheert en een dubbele deken erop legt

AstraGirlie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 10:15

Ja, dat is waar, maar op plaats zitten hele lange haren, (ze zijn nu uitgevallen) en misschien komen ze tussen de singel
en irriteren ze zo, ik ga ze volgend jaar sneller inkorten gewoon daar.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:57

Lijkt me een goed idee, veel succes

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 11:53

Mijn paard heeft dat 2 jaar geleden ook gehad.

Die had zich stuk gelopen op de singel van het tuig en om die open plek kwamen allemaal schilfers en langwerpige korstjes te zitten die je er zo af kon trekken...

Ik heb het toen op kweek laten zetten voor schimmel maar daar kwam niks uit...
Ik kreeg toen het advies om te wassen met betadine shampoo en in te smeren met speciale mokzalf van de veearts waar antibiotiaca inzit.

Toen ging het inderdaad na een heel poosje tobben ineens heel snel over!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 20:50

Mijn paard heeft ook hetzelfde. Aan allebei de kanten waar de singel zit, zowel links als recht. Het gekke is dat de singel er bij Omar ook zo'n 10 cm achter ligt. Ik rij altijd met neopreen singel en heb er nooit eerder last van gehad.

Sinds een tijdje rij ik nu met een schapenbontje om de neopreen singel en ik dacht dat het beter werd maar plek lijkt nu nog iets groter geworden. Het is gewoon een kaal plekje met wat kleine schilfertjes. Geen wondje niets Omar is een arabisch volbloed en heeft best een teer huidje. Echt een wintervacht heeft hij nooit. Ik 'trek' ook altijd al zijn voorbenen naar voren na het aansingelen. Snap er niets van.