de hele tijd gaan liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

de hele tijd gaan liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:05

zo als de titel al zegt ik was onder weg naar mijn paardje toen ik werd gebeld of ik nog kwam want me paardje lag al de hele dag.. dus ik nog harder gereden dan normaal ik kom aan ze gaat liggen ze ziet mij staat weer op. ik een kwartier/25 min met haar gelopen. weer in stal gezet ging ze weer liggen. dus ik weer een kwartier gelopen en kijken of ze weer ging liggen en dat deed ze weer. ik de longeerlijn gepakt en in de bak rondjes gestapt toen wilde ze de hele tijd liggen. iemand wilde de bak in dus ik de bak weer uit en heb ik haar weer even op stal gezet en ze ging weer liggen. ik was de wanhoop een beetje nabij. toen kwam er een man van onze stal aan die bij onze stal een heel eigen stuk heeft en zei dat ik haar maar even in de molen moest zetten nouja dat heb ik gedaan. toen ging het beter en ben ik na een kwartiertje naar huis gegaan en de stalbaas gebeld of hij wilde bellen als ze weer ging liggen maar ik werd niet gebeld... maar ik maak me nog steeds zorgen... haar buik was hard en haar aderen waren ietsje opgezwollen.

ik ben er van ovder tuigd dat het koliek was maar andere mensen op stal zeiden dat ze en lentedip heeft .
nu is mijn vraag wat is jullie diagnoze?

gianlucka

Re: de hele tijd gaan liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:09

Als ik het zo lees denk ik inderdaad ook aan koliek.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 10:24

helaas kan ik zelf pas vanavond naar stal ,maar ze zouden op haar letten en verzorgster zou vanmiddag gaan

gianlucka

Re: de hele tijd gaan liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:51

Hopen dat het niet ernstig is geweest!
Volgende keer je eigen gevoel volgen. Als je het niet vertrouwd kun je beter de veearts bellen. Ik zou hem liever één keer teveel bellen, als één keer te weinig!
In ieder geval sterkte

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:23

ik zit nog steeds wel een beetje in de stress om het feit dat ik me tel bij iemand vergeten ben dus ik ben in pricipe alleen via school bereikbaar dus ik ga om 4 uur gelijk even me tel halen want ik maak me zelf een beetje depri.... al vermoed ik dat het wel over is. normaal ga ik op dinsdag nooit maar toch maar even van plan om te gaan vanavond dan maak ik er maar even tijd voor dit is veels te belangrijk

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:44

moyra schreef:
helaas kan ik zelf pas vanavond naar stal ,maar ze zouden op haar letten en verzorgster zou vanmiddag gaan

goed nieuws van mijn kant, toen ik aan kwam stond ze lekker in d'r stal, oortjes naar voren, toen dacht ik van ik laat er maar lekker stappen aan de longeerlijn om te kijken hoe dat gaat, maar madame dacht, dat we gingen sjeezen dus ik heb d'r lekker losgegooit verder is ze niet gaan liggen o.i.d.

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:48

Dat is een goed teken, Dessie Maar hou het in de gaten

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:50

ik ga zo ie zo zelf vanavond nog even gewoon voor me eigen gevoel.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:15

Ik zou als ik jou was je paard met rust laten en niet zoveel te gaan wandelen,dat is echt slopend voor haar.
Een minuut of 10 per uur is wel voldoende

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:18

dierenarts halen voor de zeker heid, mijn paard ook gehad, wel goed gekomen maar had een lichte vorm van koliek, je kan hem nu voor de zeker heid zemelen en een underberg geven, klink raar maar het is het beste.