mijn paard heeft een zwakke rug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

mijn paard heeft een zwakke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 15:56

mijn paard heeft een zwakke rug,dat merk je door niet te willen ontspannen in de rug met moeilijke oefeninge doen dan komt hij in verzet of hij gaat bokken...ik maar verder denken waaraan kan het liggen,2 weken terug heb ik eerst het zadel naar laten kijken en die was gelukkig goed,dus daaraan ligt het niet,hij zei gelijk dat het aan de rug lag als je bijv de voorbenen vooruit strekt dan zie je dat hij achter bij de rug achterhand er doorheen gaat en dat het pijn doet.en de instructice die ik heb zegt hetzelfde zwakke rug en moet sterker worden...we zijn nou veel overgangen aan het rijden zodat hij leert de rug ontspannen..en niet onder me uit wil lopen.....wie heeft er nog meer tips voor zwakke rug zat zelf ook te denken om er eens harry hoevers naar te laten kijken...ik longeer ook veel lang en laag en dan zie je naar een halfuurtje wel resultaat dat hij de rug ontspant is dit juist en wordt de rug ook sterker van...enz..reacties welkom.

wie herkent dit nog meer en wat deden jullie eraan..
ps ik les om de week anders wordt het te zwaar voor hem

gr emaartje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:10

Ik zou hier eens een Fysio naar laten kijken, lijkt mij het verstandigst!

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 23:12

ja zat zelf aan harry hoevers te denken die is osteopaat...

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:13

harry is paranormaal genezer

goldwing

Re: mijn paard heeft een zwakke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:43

Dewi schreef:
genezer

vind je ?

JennS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:27

Mjin pony heeft hetzelfde probleem gehad. Zij zette zichzelf vast (net als bij die van jou moeilijk ontspannen) waardoor ze ook geen spieren kon aanmaken. Ik heb hele lichte pijnstillers gegeven en een tijdje gelongeerd zodat ze niet door mij belast werd maar wel aan het werk ging. Ik gaf ook extra vitamines bij voor de groei van spieren. Het heeft bij mij heel erg geholpen. Ikw eet niet met watvoor zadel je rijd, maar met een dressuur zadel hou je meer ruimte bij de schouders over waardoor hij zich ook makkelijker kan bewegen.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:29

Je hebt ook een soort bottenkraker voor paarden. Vriendin van mij heeft een keer een paard daar naar toegebracht met rug klachten.. Scheen echt super goed geholpen te hebben.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:43

Onze pony had ook altijd heel erg last van zijn rug toen hebben wij de ostiopaat erbij gehaald en daarna had hij er niet meer last van.

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:14

ik denk dat het wel verstandig is om een professionel erbij te halen als jezelf twijfeld vraag dan advies aan je DA of ga op een site van een beroepsverenging kijken voor een gediplomeerd persoon.
vb www.nvfd.nl

groetjes,
Linda

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 22:29

ik wil binnenkort een afspraak maken bij harry hoevers..

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:55

daar hoor je hele verschillende dingen over.
de 1 loopt met hem weg en de ander vindt het kwakzalverij.

ik hoop dat het helpt.

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:56

ik hoop het niet (sorry Emaartje, wens jouw paard wel het beste toe). Deze man 'verpest' wel een beetje ons vak, het is voor de paardeneigenaar kennelijk haast niet meer uit elkaar te houden: osteopathie,fysiotherapie,paranormaal genezen?? Als het maar kraakt. Heeft deze man uberhaupt een opleiding hiervoor gevolgt, of krijgt hij van boven door hoe het moet? Ik vind dit een slechte zaak, ongeacht of er paarden beter van worden. Er zijn ook mensen beter geworden door Jomanda. Die doet hetzelfde als harry (maar dan zonder te kraken), dat is ook niet degene waar je als eerste naar toe gaat als je ergens last van hebt. Lijkt mij hoor....

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:55

Dewi schreef:
ik hoop het niet (sorry Emaartje, wens jouw paard wel het beste toe). Deze man 'verpest' wel een beetje ons vak, het is voor de paardeneigenaar kennelijk haast niet meer uit elkaar te houden: osteopathie,fysiotherapie,paranormaal genezen?? Als het maar kraakt. Heeft deze man uberhaupt een opleiding hiervoor gevolgt, of krijgt hij van boven door hoe het moet? Ik vind dit een slechte zaak, ongeacht of er paarden beter van worden. Er zijn ook mensen beter geworden door Jomanda. Die doet hetzelfde als harry (maar dan zonder te kraken), dat is ook niet degene waar je als eerste naar toe gaat als je ergens last van hebt. Lijkt mij hoor....

het klinkt niet erg positief over hem...

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:57

Ik zet hier een slotje. Een discussie over personen is niet aan de orde. Bovendien is niet duidelijk of dit al dan niet een medisch of een rijtechnisch probleem is. Daarvoor is de omschrijving onvoldoende duidelijk.