Vandaag word mijn paard gecastreerd. En ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik hem daarna moet verzorgen. Hoelang moet ik nog stappen, wat mag hij wel en wat mag hij niet? Wie kan mij info geven?
zoveel mogelijk in beweging houden, vrijspringen oid. ik geloof dat ik een paar keer per dag spoelde met koud water. verder zorgen dat er niet teveel stof/vuil in de wond kan komen, dus lekker het land op!
Mijne is ook vandaag gecastreerd idd zorgen dat de zwelling afneemt stuk stappen, los gooien en laten draven en galoperen. In mijn topic over castreren hebben sommige ook goeie tips. Mijne heeft een *open* castratie gehad....
Als het een gesloten wond is word er aangeraden om je paard ongeveer 10 dagen op stal te houden maar wel dagelijks een aantal keer te gaan stappen. Als je hem nou de wei op doet of los gooit kunnen de hechtingen loskomen en is de wond dus weer open. (onze hengst is afgelopen woensdag gecastreerd en staat sinds zaterdag weer bij ons)
ik heb die van mij al een hele poos terug laten castreren ,en ik moest ze ook laten rennen over balkjes( op degrond) goed laten bewegen en ja goed afspoelen dus eigelijk hetzelfde wat de anderen zeggen succes ermee ik hoop dat je NU nog echte vent je daarna nog mag haha (geintje hoor )