rare bult tussen voorbenen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_oud

rare bult tussen voorbenen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 15:44

TOen ik gisteren op stal aankwam zag ik tussen de voorbenen van mijn paard een bult hangen.. tis niet echt hard.. mar ook niet erg zacht.. het liefst heeft ze dat ik er niet aanzit want dan begint ze direct te bijten.. het doet dus pijn!

De eigenaar van de manege vertelde mij dat het een vochtbult was.. verder niet aan de hand.. trekt vanzelf weg.. ik had hier toch me bedenkingen over..

Vanmorgen aangekomen op stal.. was de bult nog veel groter geworden.. mag er nog steeds niet aanzitten.. wel eet ze lekker.. drinkt ze.. en heeft ze supergek door de buitenbak gerent tijdens het losgooien..

Toch maak ik mij zorgen! als de bult morgen nog niet weg is laat ik een DA komen.. maar kan iemand.. die dit misschien ook wel eens heeft gehad bij zijn/haar paard.. mij vertellen wat dit kan zijn?

Ze heeft overigens geen entingen gehad.. wel had ze een week geleden een schijf op haar schouder.. zeer waarschijnlijk geprikt door 1 of ander beest.. daar zat namelijk een korstje op!

Bedankt voor het lezen! Groetjes..

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:53

Die schijf kan gezakt zijn naar haar borst, vocht zakt vrijwel altijd naar het laagste punt.
Wat afspuiten en verder kijken wat ze kan, bewegen is goed voor de afvoer van afvalstoffen.
Kijk het nog even een weekje aan, zolang ze goed eet, geen koorts heeft etc, wacht nog even af met VA.

succes!

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:15

Het vocht kan geen kwaad op het punt waar het nu hangt?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:22

Voor zover ik vanaf hier -zonder foto- kan oordelen aan de hand van jou verhaal: nee... (wat een zin )

Hou haar temp in de gaten en spuit de bult af... zolang ze fit is, zou ik de DA laten waar hij zit...

Lisa_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 10:18

toen ik vanmorgen op stal aankwam was deze bult nog groter geworden! ik laat er vanmiddag een dierenarts bijkomen..

paardfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:28

verstandig van je