Eetproblemen na bezoek paardentandarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancydejong

Eetproblemen na bezoek paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:33

Vrijdag is mijn paardentandarts geweest (hij is erkend dierenarts en nu tandarts) bij mijn pony ze had nl last van ongelijke kiezen en een puntje op een kies niets ernstig en voordat hij was geweest had ze ook geen problemen met eten, maar nu is dat dus anders
vrijdagavond wilde ze kuil gaan eten maar ze krijgt het niet weg, ze maakt een prop en op gegeven moment valt die uit haar mond. Heb meteen paardentandarts gebeld die zegt dat ze waarschijnlijk last heeft van haar kaak (artrose) dus heeft hij haar gisteren pijnstillers ingespoten en geef ik haar nu metacam (pinstillers) maar ze eet nog steeds geen kuil heb ookal ander kuil gehaald wat smakelijker is maar ze eet het niet!!! volgens tandarts moet ze kunnen eten door de pijnstillers maar niet dus
Ze eet wel broodjes en stukjes appel, maar wat moet ik nu doen alsjeblieft laat me je ervaring weten of gewoon wat jij zal doen als je mij was thanx nancy

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:59

Hmm, dat is knap vervelend.
Ik zou hem alsnog bellen dat de pijnstiller Metacam blijkbaar niet goed aanslaat, omdat ze nog niet eet! Dat is wat ik in ieder geval zou doen in jouw geval.
Succes!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:51

Als ze morgen nog niet eet misschien je eigen DA er even naar laten kijken? Als second opinion?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:52

Ik zou er een andere tandarts naar laten kijken, is hij wel ver genoeg gegaan? een veel voorkomende fout is dat ze de achterste kiezen bijv. niet mee nemen...het wil wel eens gebeuren na een behandeling dat ze die avond nog wat gevoelig zijn in de mond, maar zoiets..nee, ik zou verder kijken

Arrabel

Re: Eetproblemen na bezoek paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:07

Als ik jouw was zal ik die tandarts maar is heel snel bellen en zeggen dat dit de bedoeling is.
Toevallig was er vorige week bij ons een tandarts op stal, zij had hier speciaal voor geleerd en een diploma voor.
Veel dierenartsen doen ook gewoon het gebit een beetje hier en daar vijlen, maar hebben daar eigenlijk nooit voor geleerd.

Die tandarts die is geweest moet gewoon ze snel mogelijk terug komen en zorgen dat jouw paardje weer kan eten.
Want als een paard niet eet dan heeft hij echt veel pijn in zijn mond.
Het kan ook zo zijn dat hij de kiezen te vlak heeft gevijld en dat je paardje daardoor niet meer kan kauwen.
Dat komt volgens mij wel weer goed maar dat duurt even.

Wij hebben een hele oude merrie (32 jaar) bij ons op stal staan en die kan ook niet goed meer kauwen, wij geven haar altijd bix-pap.
Gewoon 1 of 2 kilo bix (wat je je paardje normaal ook geeft) en dan veel warm water er op gooien.
Even een uurtje laten staan en dan is het een grote bix-pap, dit kan je paardje als het goed is wel eten.

Succes!

nancydejong

Re: Eetproblemen na bezoek paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 16:21

De tandarts heeft er wel voor geleerd is in opleiding geweest in USA en houdt zich nu alleen bezig met tanden van paarden (maar hij is dierenarts waardoor hij mag verdoven etc) Heb inmiddels overlegt met mijn DA en zij zegt dat het waarschijnlijk spierpijn is en dat het nog wel enkele dagen kan duren dus zolang geef ik slobber gras brood wortels etc. Mocht het na een paar dagen nog niet beter zijn dan bel ik tandarts zeker weer op maar dat heb ik dus ookal 2 keer gedaan!!