hij wil niet opereren, wat nu ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StOoRzEnDeR

hij wil niet opereren, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:25

ik rij een paardje voor andere mensen ook op westrijd en dergelijke en dit paardje had al sinds ze bij ons staat een ''bobbel'' zo'n 10 cm voor haar lies.
ik heb toen de eigenaar gevraagd wat dit was, en hij vertelde mij toen dat hij dit had laten onderzoeken en dat ze ermee geboren was....

nu bijna 4 maanden later is de ''bobbel'' groter geworden.
en heb ik meteen mijn paard op rust gezet en de DA gebeld, de DA zei dat het een gescheurde spierwand was en dat de ''bobbel'' een vochtophoping was de ''bobbel'' was groter geworden doordat de spierwand verder gescheurd is....

ik natuurlijk meteen eigenaar gebeld (hij bemoeit zich niet zo met het paardje)en hem verteld wat er aan de hand was....het enige wat hij zei was oh oké ik kom morgen toch langs om een wormkuur te brengen....

mij DA vertelde me dat de scheur in de spierwand (heeft ook een hele moeilijke naam...) waarschijnlijk een litteken is van, een keizersnede, een koliekoperatie of het gevolg van een ernstige val...
DA zei ook dat ik er gewoon mee kon rijden, maar dat ik wel moest opletten want als er een darm tussen kwam te zitten dan kan mijn paardje zo omkiepen en dan is het afgelopen.....
50% kans dat de darm er tussen komt(das blijkbaar niet genoeg)
ik ben nu wel weer aan het rijden omdat ik ook mijn wedstrijden gewoon start.....

maar de eigenaar van mijn paard weigert een operatie te betalen, als ik het geld had zou ik het zo doen maarja...wat zouden jullie nu doen ??? vraag me echt af wat ik hier mee moet (en moest ook wel ff mijn verhaal kwijt.)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:32

Tja, zolang de eigenaren niks willen doen kun je ook weinig doen..
Kun je ze niet eens met de DA laten praten zodat ze ook evt. gevolgen ervan horen?
Ik wens je iig sterkte.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:12

laat de dierenarts contact met de eigenaar opnemen.
Op het moment dat de darm door het gat schiet is hij niet in 10 minuten dood, maar dan moet ie wel met spoed geopereerd worden, en Kost het VEEL meer dan nu 'even' de spierwand dicht te laten zetten...
Sterkte!

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:52

CarpeDiem schreef:
laat de dierenarts contact met de eigenaar opnemen.
Op het moment dat de darm door het gat schiet is hij niet in 10 minuten dood, maar dan moet ie wel met spoed geopereerd worden, en Kost het VEEL meer dan nu 'even' de spierwand dicht te laten zetten...
Sterkte!

ik ben het hier mee eens

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:35

ik heb al een gesprek gehad met eigenaar en DA en toen was eigenaar het helemaal met DA eens maar toen DA weg liep zei eigenaar dat het allemaal wel los zou lopen en dat het wel goed zou komen....bah heb eigenaar vandaag aan de telefoon gehad en gezegd dat ik het niet goed aandurf om zo wedstrijd te starten maar toen zei eigenaar rij de eerste maar als het niet goed gaat schrijven we de rest uit....

Wesco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:05

ja schrijven we de rest uit? wat is er nu belangrijk de wedstrijden of de gezondheid van het paard wat een rare eigenaar heeft dat paard

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 19:15

tja volgende week eerste wedstrijd...... heb nog met DA gesproken en DA vroeg wanneer mijn paardje naar de kliniek werd gebracht heb maar gezegd dat de eigenaar daar nog niet over uit is

eigenaar heeft ook gezegd dat hij het paardje niet wil storen in het wedstrijd seizoen en dat ze daarna waarscheinlijk geopereerd wordt....

mariska32

Re: hij wil niet opereren, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 04:39

als je er echt mee inzit zou ik weigeren te starten!
als jij niet start zolang het paard in deze conditie is is er geen wedstrijd seizoen ook.
zet hem voor het blok

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 11:28

kan ik wel doen maar eigenaar heeft nog andere ruiters en ik weet zeker dat ik dan mijn paard kwijt raak en ik weet ook dat die andere ruiters er geen problemen mee hebben om haar te starten want ik heb al met ze gesproken, ik heb besloten de eerste wedstrijd te rijden en dan vervolgens de rest af te zeggen omdat het paard te veel last had van haar ''bobbel'' meer kan ik denk ik niet doen als ik het paard niet kwijt wil raken en DA zegt dat ik gewoon kan rijden maar de kans dat het mis gaat bestaat ook tijdens die eerste wedstrijd

StOoRzEnDeR

Re: hij wil niet opereren, wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 10:03

hmmm dilemma opgelost ze hebben mij mijn paard afgepakt Frank Wackers gaat haar nou rijden beetja aso van hem vind ik het wel want hij wist hoezeer ik aan dit paard gehecht was *eerste wedstrijd ging trouwens niet super 2x0 dat wel*

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:26

Nou ik zou niet starten en als ze niet willen luisteren zou ik oprotten.Liever dat een ander meemaakt dat het paard wat krijgt tijdens de wedstrijd dan mezelf.Dan leef Ik tenminste niet met de schuldgevoel.

Tot dan probeer je de eigenaar te overtuigen,moeilijk ik weet het,maar je kan proberen

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 22:05

mischien had je bovenstaand berichtje even moeten lezen....

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:03

Dat berichtje heb ik niet gelezen.

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 19:23

okey is ook niet erg maar ik vond het erg raar dat ik een tijd geen reactie meer kreeg en toen ik zei dat het opgelost was gewoon een oplossing kreeg zeg maar.....