Hoe kan paard dikker worden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_robijn_

Hoe kan paard dikker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 13:32

Hoi allemaal mijn vraag ..mijn paard kan je de ribben tellen (jaarling 2 jaaar) wat helpt om haar dikker te maken???

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:42

Wat voer je nu als ik vragen mag?

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:43

is je paard wel ontwormt? ik geef mijn pony bietenpulp maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn het zet namerlijk uit in water je moet het ook 3 uur laten staan het is beter als maismeel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:05

Maismeel is een voorbeeld van een dikmaker, verder raad ik je aan dit forumgedeelte nog eens te bekijken, dit is nl. niet het eerste topic hierover, maar de zoveelste al

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:30

Hoeveel en wat voer je hem nu?
Laat tanden en kiezen checken, laat (ook al ontworm je regelmatig) mestonderzoek doen op zoek naar wormeieren. Wij hebben momenteel een 2 jarig schraal paard in de kliniek staan die iedere 8 weken werd ontwormd, maar ondanks dat toch genoeg wormen/eieren en larven in zijn darmen had. Bovendien had deze haken op de kiezen die volgens de dierenarts die het gebit onderzocht vaker worden gezien bij paarden van die leeftijd die (te) weinig gegraasd/ruwvoer hebben gekregen.
Als dat allemaal normaal is, krijgt hij waarschijnlijk niet genoeg goed voer.

_robijn_

Re: Hoe kan paard dikker worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 17:58

Ze is pas ontwormt.en ze krijgt in de ochtend of avond biks en hooi..ik weet niet hoeveel want het is mijn Verzorgpaard.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:10

Wij hebben op dit moment in de kliniek een paard staan dat netjes ontwormd wordt, zelfs de dag voordat het dier bij ons aankwam was hij nog ontwormd. Maar hij zat wel vol met wormen/larven en eitjes.
Kortom, als je zeker wil zijn datie geen wormen heeft/je ontwormschema goed is, moet je echt een keer de mest laten onderzoeken.

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:28

OK maar ik heb het niet over de mest maar over eten bijvoerne wat is goed en wawta niet..

little_star

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:33

ik zou gewoon even goed na vragen hoeveel en wat ze erbij krijgt wat ook helpt zijn maisvlokken ze worden er dikker van je ziet het echt maar moet je ook weer niet te lang voeren omdat ze dan echt te dik worden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:50

_robijn_ schreef:
OK maar ik heb het niet over de mest maar over eten bijvoerne wat is goed en wawta niet..

Als je paard een onderliggende oorzaak heeft waarom hij mager blijft heeft meer eten erin stoppen ook geen zin.
Maar dat moet je helemaal zelf weten, het is maar een goedbedoeld advies.

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:58

Ik ken het probleem, mijn pony krijgt het ook elke winter.
Wat wij hebben gedaan is slobber bijvoeren en probread.. ik weet niet of je het kent.
Wij hadden gevraagd aan de dierenwinkel wat we er aan konden doen, en die gaven ons probread. Het is eigenlijk voor drachtige merries. Je moet het wel opbouwen anders kunnen ze hoefbevangen worden.
Het werkt echt bij mij is het nu op, en we moeten morgen weer een nieuwe zak halen omdat ze nu weer magerder wordt..

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 09:10

Ik weet niet of het komt door wormen en andere ziektes.maar ik weet weel een paar dagen geleden was er 4 dagen geene hooi .toen had ze al haar stro gegeten en biks en een hele dag gras in mijn tuin

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:31

Die van mij is ook te mager... En ik dit heb ik tot nu toe laten doen.

-Paardentandarts
-Lindworm spuit. (dit is anders dan gewone wormspuit)
-Vitamine Spuit van de DA
-2 Kilo wortelen geven per dag.. Want dit stimuleerd de eetlust.

Het begint nu gelukkig weer een beetje bij te komen.

Harm01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:57

_robijn_ schreef:
Ik weet niet of het komt door wormen en andere ziektes.maar ik weet weel een paar dagen geleden was er 4 dagen geene hooi .toen had ze al haar stro gegeten en biks en een hele dag gras in mijn tuin

Als je de mest niet laat onderzoeken dan zul je het nooit weten.
Neem nou maar het advies van marije aan dan weet je meteen wat er aan scheeld.
Maar een beetje aanmodderen schiet je ook niet veel mee op.

_robijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:54

jaa haalloo
het is me verzorg paard Clown

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:34

Het is erg slecht voor een 2 jarig paard wat nog flink in de groei is om mager te zijn.Ik vind het niet erg netjes van je om zo raar te reageren op goed bedoeld advies over het mest onderzoek.Wormen zijn veel vaker een probleem voor paarden dan dat er gedacht wordt.

Staat het paard niet gewoon 24 uur per dag op de wei lekker te groeien en te spelen met soortgenoten.Daar blijven ze het gezondste van.Als hij niet op het land staat vind ik 2 keer per dag hooi geven zowieso veel te weinig maar weet je wel hoe slecht het is om je paard bijna 4 dagen geen hooi te geven.Ik vind het wel lief dat je dan met hem in de tuin gaat staan maar van een uurtje grazen in jou tuin kan hij niet leven.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:51

_robijn_ schreef:
jaa haalloo
het is me verzorg paard Clown

Waarom plaats je dan een topic als je al aangeeft er toch niets aan te kunnen veranderen?