Schudden met het hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Schudden met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:18

Mijn paard doet sinds enkele dagen regelmatig schudden met zijn hoofd. Meer een kleine hevige beweging, als of hem iets dwars zit.
Hij hoest niet en heeft geen loopneus. Wel proest hij meer als normaal.
Met rijden merk ik er niets aan, maar zo op stal, aan de hand of wanneer ik poets gooit hij regelmatig met zijn hoofd. De bedoeling om het nog even aan te kijken en begin volgende week even na te laten kijken, mocht het het weekende niet overgaan. Wie denkt te weten waar ik aan zou moeten denken???

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:21

Headshaking misschien?

Onassa

Re: Schudden met het hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:28

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:54

Mijn merrie doet dat ook sinds een week. Ik heb het idee dat het komt doordat er nu weer meer pollen in de lucht zitten, en kleine mugjes, die ze dan naar binnen snuift en die irriteren. Heb er de hele winter nl geen last van gehad en nu begint het (weer). Vorige jaar hetzelfde verhaal.
Er zijn van die netjes die je aan bit/halster kunt maken en die over de neus hangen zodat er niets in kan komen, misschien is dat te proberen (ga ik wel doen).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:03

Onassa schreef:

He, bedankt voor het vermelden van het topic. Heb het gelezen en ik herken hartstikke veel! Chips, balen dat mijn merrie daar nu last van heeft. Ga nu zeker zo'n netje bestellen, hopelijk helpt het.

Ik vraag me af: mijn merrie wordt niet meer gereden, dus zelf heb ik er niet echt last van. Ze doet het wel onder het longeren, maar daar heb ik natuurlijk ook geen last van. Maar ... kan het nou kwaad? Ik bedoel, het zal niet prettig zijn, maar leidt het tot ontstekingen of iets anders, dus moet ik medicatie gaan geven?

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 08:52

Bedankt voor de tips allemaal. Ik moet vertellen dat ik er met het rijden geen last van heb. Heel soms schud hij maar ik kan gewoon lekker rijden. Het is ook niet heel vaak dat hij het doet, maar het valt me wel erg op. Morgen had ik al een afspraak met de paardentandarts, dus ga het daar ook even vragen (ik zag dat het ook daar aan kon liggen) En stopt het deze week niet, dan zal ik de veearts even raadplegen.

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:18

MIjn paard doet dat ook wel eens, maar gweoon als ontspanning denk.
Maar vooral al is ze boos, maar het kan ook komen als ze bijv. hun hoofd gestoten hebben. Dan hebben ze er ook last van.
Groetjes!

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 09:34

Het is al een heel stuk minder, zie het zelden. Dus ik denk toch dat hij een soort van allerige of iets had, of gewoon iets in zijn neus/ luchtwegen of oren wat hem irtiteerde

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:30

Gewoon een pollenallergie oftewel hooikoort. Hebben ze met valgen last van. Heb het zelf ook en als ik last heb heeft mijn drie jarige ook last. Proesten, schudden, neus schuren

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:22

Is het gewoon om hij last heeft van vliegjes?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:34

Check het Centraal Topic verder, het hoofdschudden kan vele redenen hebben. Sommige paarden schudden omdat ze allergisch zijn voor de pollen in de lucht.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:23

Goed in de gaten houden en als het erger wordt een goede DA naar laten kijken. Die van mij is ook heel minimal begonnen en werd het langzaam steeds erger (over 2 maanden). Inmiddels zijn we erachter dat mijn paard een flinke blessure in zijn rug heeft en zijn we nog wel even bezig om hem weer helemaal op de rit te krijgen.

Dus niet ieder paard wat schud heeft pollenallergie!!!!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:40

goed dat je de paardentandarts laat komen, wie weet zit er een kies te prikken in zijn wang...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 20:42

zomerecxeem?

Mijn pony schudde ook altijd met het hoofd nu niet meer want we hebben eindelijk een werkend medicijn gevonden:D (werkte helaas niet bij de buurman)